خبرگزاری کار ایران

واکنش انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس به جفا با فعالان رسانه

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۲۱۳

انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس با صدور بیانیه ای نسبت به آنچه بی مهری و جفا به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی خوانده است از خود واکنش نشان داد.

یه گزارش ایلنا ، به دنبال انتشار مطالب و اظهارنظرهای مختلف در مجامع و برخی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در خصوص رسانه، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و عکاسان خبری و عملکرد آنها در انعکاس حوادث اخیر شیراز، انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس بیانیه‌ای صادر و نسبت به جفا و بی‌مهری با اصحاب رسانه انتقاد کرد.

متن کامل بیانیه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس چنین است؛

"بنام خداوند قلم و شرف

ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

روزنامه نگاری و خبرنگاری در استان فارس میراث گرانبهایی است که از بزرگانی همچون میرزا محمدصالح شیرازی، محمدجعفر ادیب شیرازی، میرزا اسدالله باسمه‌چی، علی‌قلی مخبرالدوله، میرزا جهانگیرخان شیرازی، میرزا محمدرضا شیرازی و ده‌ها مرد و زن بزرگ دیگر این سرزمین سینه به سینه و نسل به نسل به جوانانی رسیده است که امروز و به گواه تاریخ، دل در گرو توسعه و تعالی شهر و کشورشان دارند.

مردان و زنانی که بدون هیچ ادعا و بزرگنمایی نقش بزرگی در تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور داشته اند. نقشی که با ورق زدن تاریخ ردپای آن را می‌توان در بزنگاه‌های مهمی از انقلاب‌های مشروطه و اسلامی گرفته تا جنگ تحمیلی و ... به خوبی مشاهده کرد.

گرچه این قشر همواره مظلوم، به توهین، قضاوت‌های ناعادلانه، احضار، توبیخ و ... در ادوار مختلف عادت کرده‌اند، اما به اعتقاد انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، قربانی کردن اهالی رسانه و مطبوعات در مسلخی که مطامع سیاسی و منافع شخصی در آن نهفته است جفایی بزرگ، گناهی نابخشودنی و تهمتی آشکار و ناجوانمردانه است.

فروردین ماه امسال و اتفاقات ناگوار ناشی از سیل در شهر شیراز گرچه آزمون بزرگی برای سرافرازی اهالی مطبوعات استان بود، اما گویی این حضور اثرگذار و قابل تقدیر عکاسان خبری، خبرنگاران و روزنامه نگاران فارس که با هدف اطلاع رسانی از زوایای مختلف حادثه، تلاش برای ایجاد آرامش در جامعه و کمک رسانی بهتر و اثرگذارتر به شهروندان، انجام شد و به چشم برخی از مسئولان نیز نیامد، مانند بسیاری از اتفاقات به وقوع پیوسته در تاریخ مطبوعات فارس مورد بی مهری برخی افراد قرار گرفت.

تا جایی که برخی از افراد و گروه‌ها برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی و گروهی خود، یکی از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه را به بدترین شکل ممکن مورد هجمه قرار دادند.

انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس ضمن محکوم کردن این گونه رفتارها و هشدار نسبت به تکرار چنین مواضعی، حق پیگیری حقوق از دست رفته و توهین به قشرشریف خبرنگاران، عکاسان خبری و روزنامه نگاران را از طریق مراجع قانونی به شکل حقیقی و حقوقی برای خود محفوظ می‌داند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز