خبرگزاری کار ایران

راستگو مطرح کرد:

کارگران در مقابل خانواده‌هایشان شرمسار و خجالت زده‌اند/ ۷۰ درصد کارگران استان مستاجرند

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۱۸

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت رهن و اجاره بسیاری از منازل و خانه‌‌ها در سطح شهر و استان با میران در آمدها مطابقت ندارد در نتیجه این مهم سبب شده که ۷۰ درصد کارگران استان در خانه‌‌های استیجاری زندگی کنند.

به گزارش از شیراز، علی راستگو در جلسه ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر با بیان اینکه بعضی از مسایل و موضوعات مانند تعیین نرخ دستمزد و حقوق کارگران و بازنشستگان از حیطه و حوزه اختیارات ما خارج است، گفت: با بررسی و ارزیابی تخصصی از میزان و رقم افزایش حقوق کارگران در سال جاری متوجه می‌‌شویم که میزان حقوق کارگران حدود ۱۰۰ درصد از مزد واقعی عقب است.

وی افزود: بنا به دلایل متفاوت و متعدد در حال حاضر نمی‌‌‌توان بر افزایش حقوق بیشتر از این رقم اصرار بورزیم چراکه بسیاری از موارد و موضوعات از دست ما خارج است.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه جامعه کارگری، کارفرماها، کارگاه‌‌‌های تولیدی هیچ نقشی در افزایش و کاهش قیمت‌‌های محصولات ندارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه نوسانات نرخ دلار در ماه‌‌های گذشته سبب شد که قیمت بسیاری از محصولات افزایش پیدا کند اما با کاهش یافتن قیمت دلار قیمت هیچکدام از محصولات ارزان نشد.

راستگو ادامه داد: اگر تک تک افراد و مسئولان به وظیفه و مسئولیتی که برعهده دارند اعتقاد راسخ داشته باشند و به آن عمل کنند در آینده‌‌‌ای نه چندان دور بسیاری از مشکلات رفع می‌‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک سردرگمی عجیبی در بازار وجود دارد، تصریح کرد: عدم نظارت در بازار و مغازه‌‌ها در شب عید سبب شد که مغازه‌‌داران به صورت دلخواه قیمت کالاهایشان را در بازار افزایش می‌‌دهند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با بیان اینکه تمام کارگران در مقابل خانواده‌هایشان شرمسار و خجالت زده هستند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت رهن و اجاره بسیاری از منازل و خانه‌‌ها در سطح شهر و استان با میزان درآمدها مطابقت ندارد در نتیجه این مهم سبب شده که ۷۰ درصد کارگران استان در خانه‌‌های استیجاری زندگی کنند.

راستگو با اشاره به اینکه هیچکدام از تشکلات کارگری در کشور به مثابه تشکیلات شیراز و استان فارس موضوعات را با یکدیگر و به راحتی با هم در میان نمی‌‌‌گذارند، ابراز داشت: تشکلات کارگری فارس با ایجاد یک فضای همدلی به بررسی بسیاری از مشکلات جامعه کارگران و کارفرمایان می‌‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مصلحت‌‌ها اجازه پیشرفت را به جامعه نمی‌‌‌دهد، عنوان کرد: مصلحت‌‌ها اجازه برخورد به بسیاری از خاطیان و مجرمان را نمی‌‌دهد.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه ارزش دفترچه‌‌های بیمه تامین اجتماعی کارگران در حد یک کاغذ است، یادآور شد: بیمارستان‌‌‌ها به دلیل نداشتن قرار داد با سازمان تامین اجتماعی هزینه درمان کارگران به صورت آزاد محاسبه می‌‌شود.

راستگو ادامه داد: اگرچه در گذشته ۳۰ درصد هزینه درمان برعهده کارگران بود اما متاسفانه این روند در ماه‌‌های گذشته تغییر یافته به طوری که ۳۰ درصد از هزینه‌‌های درمان برعهده بیمارستان و ۷۰ درصد از آن برعهده کارگران است.

وی اضافه کرد: بارها در جهت رفع مشکلات مصایب و مشکلاتی که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌‌کند را به وزیر کار عنوان کردیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی خصوصی و متعلق به حق‌‌الناس است، بیان کرد: منصوب کردن افراد فاقد تخصص، آقازاده‌‌ها بر صندلی سازمان تامین اجتماعی سبب شده که این سازمان با مشکلات عدیده‌‌ای دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز