خبرگزاری کار ایران

عطا الله زمانی خبر داد:

دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی خسارت دیده سیل در فارس/ بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۴۵۷

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در فارس نیازمند بازسازی است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی در فارس بر اثر سیل دچار خسارت شده که نیازمند تعمیر و بهسازی است.

به گزارش ایلنا، عطاءالله زمانی در جمع خبرنگاران به حادثه وقوع سیل شیراز اشاره کرد و افزود: در روز نخست حادثه‌معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد مسکن کشور در این کلانشهر حضور یافتند و تصمیماتی گرفته شد تا بر اساس مصوبات کمک‌هایی به سیل زدگان جهت خرید ٣٠٠ فقره خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها انجام شود . 

زمانی گفت: این نهاد بابت فوتی‌ها، خرید خودرو و هزینه حمل مصدومان سیل شیراز تاکنون دو میلیارد و ٧٠٠ میلیارد تومان پرداخت کرده است .

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه برای واحدهای شهری نیازمند بازسازی ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی شده است، گفت: این در حالیست که برای واحدهای احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است . 

وی تصریح کرد: برای واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ٥ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است . 

وی با بیان اینکه شترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند، گفت: بیشترین خسارت واحدهای مسکونی این کلانشهر مربوط به شهرک سعدی است . 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه یکهزار و ٢٠٠ پرونده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در شیراز تشکیل شده است، عنوان کرد: پرونده‌های دیگری در این باره تشکیل شده که پس از بررسی و تایید پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت . 

زمانی با بیان اینکه از هفته آینده آسیب دیدگان از سیل برای دریافت کمک معیشتی با سقف ١٥ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی می‌شوند، خسارت ناشی از آسیب به معابر روستایی را ١٢.٣ میلیارد تومان اعلام کرد . 

وی بیان کرد: ایجاد همدلی، وفاق و کمک به رفع مشکل اولویت فعلی این اداره‌کل در رسیدگی به مسائل سیل زدگان است و اینکه در این شرایط به دنبال مقصر و موارد دیگر باشیم توسط دستگاه قضایی پیگیری خواهد شد . 

مدیر کل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: بنیاد مسکن فارس علاوه بر اینکه خدماتی به سیل زدگان استان ارائه می‌کند، کمک های زیادی هم به استان‌های سیل زده کشور از جمله اعزام ٢١ خودرو و ماشین آلات سنگین را در دستور کار خود قرار داده است . 

مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: در سال گذشته سه هزار و ٧٣٨ جلد سند روستایی و دو هزار و ٣٢٩ جلد  سند شهری برای شهرهای زیر ٢٥ هزار نفر صادر شد و در مجموع تاکنون بالغ بر ٦٦ درصد از اماکن روستایی فارس دارای سند شده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه ٥١ روستا در استان تخت عنوان روستاهای هدف گردشگری اقرار دارد افزود: تاکنون برای ١٥ روستا مصوبه تهیه طرح را گرفته‌ایم . 

به گفته زمانی از ١٢٠ طرح مطالعاتی اسکان عشایر نیز ٥٦ طرح طی سال‌های گذشته مصوب شده بود که امید است به مروز زمان ٦٤ طرح باقی مانده هم تعیین تکلیف شوند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز