خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر خبر داد ؛

کاهش فروش طلا در نوروز و اعیاد شعبانیه در شیراز / فعالیت براى تمام صنوف سخت شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۳۱

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه فروش طلای ساخته شده در مغازه‌های شیراز به یک بیستم رسیده است گفت: در حال حاضر شاهد فاجعه در بازار طلا فروشی هستیم به‌طوری‌که در نخستین هفته کاری سال 98 دو مغازه دار از متوقف کردن فعالیت و تعطیلی مغازه هایشان خبر دادند.

محمد حسین مستغنی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه تعطیلات نوروز سبب شد شاهد بازار آرام و ساکت در صنف طلا فروشان باشیم گفت: اگرچه بازار طلا متاثر از قیمت‌های جهانی است بنابراین ثبات در نرخ دلار در نخستین روزهای سال باعث شد بازار طلا با تغییرات زیادی مواجه نشود.

وی  افزود: در سال گذشته قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به 138 دلار رسید اما افت قیمت طلا باعث شد که بر بازار داخل کشور تاثیر بگذارد.

مستغنی با بیان اینکه بازار طلا بعد از تعطیلات با یک افزایش قیمت ناچیز مواجه بوده است ادامه داد: بطوریکه قیمت سکه هم به نیابت از این موضوع در حال گران شدن است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه میزان استقبال مردم از طلای ساخته شده بسیار پایین و اندک است بیان می کند: با توجه به اینکه تمامی اعیاد در ماه‌های رجب و شعبان  قرار گرفتند اما به دلیل وضعیت بد اقتصادی حکمفرما بر جامعه است میزان فروش طلا در نوروز بسیار کاهش یافت.

مستغنی بیان کرد: درصورت تداوم وضعیت در بازار طلا و به وجود نیامدن تغییرات  بی شک در آینده ای نه چندان دور شاهد تعطیلی بسیاری از مغازه های طلا فروشی علی الخصوص واحدهای خرده فروش در شیراز هستیم.

وی تصریح کرد: اگرچه بسیاری از مغازه داران طلا در جهت فروش محصولات منتظر رسیدن ایام نوروز بودند اما فرا رسیدن ایام عید هم نتوانست گره‌ای کار آنها بگشاید.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با بیان اینکه نوسانات زیاد در بازار  طلا سبب شده که در بسیارى از مواقع با سردرگمى مواجه شویم، ادامه داد: در شرایط فعلى فعالیت براى تمام صنوف سخت شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز