خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبرداد:

احتمال وقوع سرما‌زدگی بهاره باغات فارس/ باغداران محصولات خود را بیمه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۴۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با توجه به تغییرات جوی و احتمال وقوع سرمازدگی بهاره، بارش تگرگ و خسارت ناشی از آن به باغداران توصیه کرد قبل از وقوع خسارت نسبت به انعقاد بیمه‌ کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش‌ایلنا به نقل از روابط‌عمومی‌سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدمهدی قاسمی در نشست کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر مخاطرات بخش کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تغییرات جوی و احتمال وقوع سرمازدگی بهاره، بارش تگرگ و خسارت ناشی از آن به باغداران توصیه می‌شود قبل از وقوع خسارت با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای که در این ایام به صورت کشیک در خدمت بهره‌برداران هستند، نسبت به انعقاد بیمه‌ کشاورزی اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که جاری شدن سیل و تغییرات جوی اخیر سبب بروز خساراتی از جمله آب‌گرفتگی باغ‌ها، مزارع، دامداری‌ها، قنوات و تاسیسات آبیاری نوین و همچنین وزش باد خسارتی به باغ‌ها و مزارع وارد کرد، تاکید کرد: در روزهای آتی با توجه به بارش‌های پیش بینی شده، دستگاه‌های عضو کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و سایر مخاطرات بخش کشاورزی ضمن برقراری کشیک آمادگی لازم برای حضور در محل حوادث و مقابله با مخاطرات را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به پیش‌بینی بارندگی‌ها در روزهای آتی و احتمال جاری شدن سیل و رواناب با توجه به اشباع بودن خاک‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: باید با همدلی و هم‌افزایی و مدیریت صحیح، خسارت احتمالی را به حداقل رساند.

قاسمی با اشاره به ضرورت کنترل طرح‌های تغذیه مصنوعی و پخش سیلاب، گفت: در شرایط اضطرار بدون توجه به محدودیت‌های اعتباری، اولویت را به اصلاح این طرح‌ها و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اختصاص می‌دهیم از این رو مدیریت آب و خاک و اداره کل منابع طبیعی به صورت مستمر از طرح‎های مذکور بازدید و اعتبارات مورد نیاز به منظور مرمت آنها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی به منظور مهار سیل به طرح‌های آبخیزداری اختصاص داده شده، گفت: پس از سیل نیز اثرات مفید این طرح‌ها از جمله حجم آب ذخیره شده، گزارش شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین به همکاران خود، یادآور شد: قبل از بروز سیل جهت جلوگیری از وارد شدن خسارات به طرح‎ها و سازه‌های مختلف آبی و حتی ساختمان‌های اداری بر اساس چک لیستی تهیه شده قبلی کنترل‎های لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز