خبرگزاری کار ایران

رضایی در گفت و گو با ایلنا:

بررسی حادثه سیل شیراز به دور از هرگونه مچ‌گیری و اغراض سیاسی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۲۶

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه اظهار نظر برخی افراد در رابطه با سیل شیراز جز بهره برداری و سو استفاده از این اتفاق موضوع دیگری را در بر ندارد، گفت: افرادی که نگاه سیاسی و انتخاباتی به موضوع سیل شیراز دارند، اخلاق انسانی را رعایت نکرده اند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بنده دو الی سه ساعت بعد از وقوع این اتفاق در صحنه حضور پیدا کردم و با یک نگاه کارشناسی به بررسی عوامل مختلف این حادثه پرداختم گفت: در حال حاضر نمی‌توان فرد خاصی را به عنوان مقصر اصلی بروز سیل شیراز معرفی کرد.

نماینده شیراز در مجلس افزود: اگر بخواهیم با نگاه غیرکارشناسی به ابعاد وقوع این اتفاق بپردازیم متوجه می شویم که ریشه این موضوع به سال های گذشته بر می‌گردد که در این سال ها یک سری عوامل دست به دست هم داده تا باعث بروز چنین اتفاق ناگواری شود.

وی با بیان اینکه بررسی و ارزیابی بروز سیل شیراز باید با نگاهی عمیق و به دور از هرگونه مچ گیری انجام شود، ادامه داد: در چنین مقطعی افراد با هر نوع دیدگاه سیاسی که دارند نباید انگشت اتهام را به سمت افراد بی گناه ببرند چرا که کارشناسی و ارزیابی این حادثه باید در یک فرصت مناسب و با حضور عوامل فنی، انتظامی، نظامی، آبخیز داری  و ..... انجام شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس بیان کرد: بنده در سال های گذشته در کوه های اطراف دروازه قرآن حضور پیدا می‌کردم به وضوح مشاهده می کردم که آبخیزی در این بخش وجود داشت محل عبور آب های حاصل از باران و .... بود.

رضایی ادامه داد: عملیاتی که در سال های گذشته در جهت عریض کردن جاده و خروجی شهر شیراز به سمت مرودشت در این بخش انجام دادند سبب شد که این دره به جاده تبدیل شود این در حالیست که این افراد با هدف انجام کار فنی و مهندسی اقداماتی مانند تبدیل دره به جاده، عریض کردن جاده و ایجاد اتوبان انجام دادند.

وی با بیان اینکه همزمان با مسدود کردن دره لوله‌هایی با قطر یک متر و شصت در این دره قرار دادند، ادامه داد: به دلیل خشکسالی هایی که در سال های گذشته در شیراز اتفاق افتاد و سراشیبی این بخش باعث شد که مقدار زیادی گل و لای همراه آب وارد این قسمت شوند و راه عبور آب را مسدود کنند.

نماینده شیراز در مجلس خاطر نشان کرد: جاری شدن سیل در منطقه دروازه قرآن باعث برخورد بسیاری از خودروها در این منطقه شد.

عضو فراکسیون امید در ادامه به اظهار نظرهایی که این روزها توسط برخی از افراد و با اهداف خاص انجام می دهند واکنش نشان داد و گفت: در این مقطع زمانی که حادثه سیل مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده هر فردی که با نگاه به انتخابات آینده مجلس به اظهار نظر بپردازند بد اخلاقی انجام داده است.

نماینده شیراز در مجلس گفت: بنابراین در چنین شرایطی طبیعی است که بعضی افراد با نگاه های سیاسی خاص انگشت اتهام خود را سمت رقیب نشانه بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز