خبرگزاری کار ایران

با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی:

آرشیو ملی هنر در شیراز ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۹۶

شهردار شیراز از همکاری این مجموعه با مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور ایجاد آرشیو ملی هنر ایران در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در دیدار با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فارس را حوزه تمدنی ایران زمین و شیراز را کانون مرکزی این حوزه دانست و افزود: شعار شورای پنجم و مجموعه مدیریت شهری، انسان محوری، ایجاد آرامش برای شهر و شهروندان و فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور توسعه زندگی پیاده در شهر است که این رویکرد مجموعه فرهنگی شهر را تقویت می کند.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری نگاه نرم افزاری به شهر است، گفت: آرشیو ملی هنر ایران می تواند بخشی از مجموعه پیاده راه عرفان از دروازه قرآن تا بازار وکیل باشد که این رویکرد منجر به توسعه پیاده راه تاریخی فرهنگی عرفان می شود. علاوه بر این در پیاده راه عرفان مجموعه های فرهنگی و گردشگری دیگری نیز پیش بینی شده است.

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در این نشست شیراز را شهری با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی خواند که از آن به نام پایتخت فرهنگی ایران یاد می کنند.

بروجردی افزود: اگر شهرداری بخواهد شهر شیراز را به کانون رویدادهای هنری و فرهنگی تبدیل کند، وجود آرشیو ملی هنر ایران در این کلانشهر ضروری است.

وی با بیان اینکه وجود مراکز فرهنگی و هنری برای شهرهای بزرگ یک الزام است، گفت: مجموعه های فرهنگی در شهرهای بزرگ ضمن اینکه باعث افزایش سطح فرهنگی شهروندان می شود، آسیب های اجتماعی را نیز کاهش می دهد.

همچنین در این دیدار  کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس از طراحی ساختمان آرشیو ملی هنر ایران توسط معماران به نام و برجسته خارجی خبر داد و گفت: این ساختمان در هفت طبقه با هفت موضوع هنری طراحی می شود که منابع اصلی و دیجیتال آثار هنری به مرور زمان به آرشیو ملی هنر ایران در شیراز انتقال می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز