خبرگزاری کار ایران

موفق خبر داد:

افزایش 20 میلیارد دلاری حجم تجارت بین ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۱۵

مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن گفت: حجم تجارت برای توسعه روابط تجاری بین ایران و عراق به 20 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، ایرج موفق در آئین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با پیگیری‌های وزیر 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین مواد اولیه اختصاص یافته و ابلاغ شده و دوستان می‌توانند درخواست‌های خود را به سازمان تحویل دهند.

 مدیر امور استان‌ها وزارت صمت افزود: تفویض اختیارات از مسائل مهمی است که تمام اختیارات در مرکز به استان‌ها تفویض خواهد شد و تفویض اختیارات ثبت سفارشات به استان‌ها انجام شده است.

موفق با بیان اینکه بیش از 900 میلیون تومان از محل رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون به بانک‌های عامل معرفی شده، ادامه داد: این در حالی است که حدود 35 درصد تخصیص یافته و امیدواریم این رقم با حمایت بانک‌ها از بخش‌های تولید و تجارت و اصناف افزایش یابد.

مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به نقش مهم برندسازی محصولات اشاره کرد و افزود: مدیران دولتی و بخش خصوصی در استان فارس به سمت برندسازی حرکت کنند اگرچه کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که باید ادامه یابد و با توجه به فعالیت 300 واحد صادراتی در فارس که 5 واحد صادرات خدمات فنی مهندسی فعالیت دارد نسبت به شرایط استان می‌تواند بیشتر شود و این تعداد افزایش پیدا کند.

موفق با بیان اینکه جلوگیری از صادرات مواد معدنی خام در دستور کار وزارتخانه است، گفت: امیدواریم صادرات مواد معدنی با فرآوری و افزایش ارزش افزوده به گونه‌ای انجام شود که استان فارس سهم بیشتری از ارزش افزوده مواد معدنی کشور را نصیب خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز