خبرگزاری کار ایران

مویدی در گفت‌وگو با ایلنا:

گوش شنوایی‌برای افزایش‌حقوق کارگران وجود ندارد/ نمایندگان دولت تمایلی برای افزایش دستمزد ندارند/ افزایش‌کمتر از 25 درصد غیرمنطقی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۳۷۸

رئیس‌کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس گفت: اگرچه بارها در مجامع مختلف صحبت‌هایی مبنی بر بهبود وضعیت حقوقی کارگران انجام داده ایم اما متاسفانه گوش شنوایی برای افزایش حقوق کارگران و رساندن دستمزد آنها به یک رقم معمولی وجود ندارد.

مهرزاد مویدی در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: در تلاشیم تا بتوانیم میزان دستمزد کارگران را با توجه و در نظر گرفتن شرایط تورم به مقدار قابل توجه و منطقی برسانیم.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه میزان دستمزد سال آینده از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگران محسوب می‌شود،گفت: اگرچه هنوز میزان دستمزد کارگران قطعی‌نشده اما چانه زنی‌های تعیین میزان حقوق و مزایای کارگران آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله چانه زنی‌های تعیین دستمزد در ماه‌های پایانی انجام می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که افراد در جهت تعیین میزان دستمزد هزاران منت بر سر کارگران و کارفرمایان می‌گذارند.

مویدی در ادامه بیان کرد: افزایش نرخ تورم باعث شده که شرایط زندگی و معیشت در سال آینده با سال‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته باشد که این مهم سبب شده که شرایط تعیین میزان دستمزد برای نمایندگان در شورای عالی کار و نماینده های کارفرمایان سخت و دشوار شود.

به گفته وی عدم توانایی دولت در مهار تورم باعث شده که تعیین میزان دستمزد کارگران سخت شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس بیان کرد: با یک بررسی و ارزیابی منطقی از میزان وضعیت معیشت خانواده‌ها متوجه می‌شویم که جامعه کارگری با حقوق ماهیانه 2 میلیون و هفتصد هزار تومان تا سه میلیون و هشتصد هزار تومان می‌توانند یک زندگی معمولی داشته باشند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس تصریح کرد: با توجه به اتفاقات و صحبت هایی که برای تعیین میزان دستمزد در حال انجام است اما احساس بنده بر این است که میزان دستمزد کارگران در سال 98 چندان تفاوتی با سال‌های گذشته ندارد و این در حالی است که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن است حقوق کارگران در سال 98 5 الی 6 درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش یابد.

مویدی با بیان اینکه جامعه کارگری به این باور رسیده اند که هیچکس توانایی انجام کار و افزایش حقوق برای آنها را ندارد، ادامه داد: این در حالی است که نمایندگان دولت تمایلی برای افزایش حقوق کارگران ندارند به طوری که شرایط اقتصادی هم اجازه افزایش حقوق توسط کارفرماها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تمام صحبت‌ها در رابطه با افزایش حقوق کارگران بیش از 25 درصد بی‌فایده و بی‌تاثیر است، ادامه داد: با توجه به سخت شدن وضعیت معیشت و شرایط اقتصادی در حال حاضر تصور نمی‌کنم شاهد افزایش چشمگیر و منطقی در دستمزد سال آینده کارگران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز