خبرگزاری کار ایران

با نام بازی بعد از ۷/۳

پنجمین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۷۶۱

پنجمین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی با عنوان« بازی بعد از ۷/۳» در شیراز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره قوام الدین،پنجمین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی با عنوان« بازی بعد از 7/3» در شیراز برگزار می شود.

دبیر جشنواره قوام الدین شیرازی در خصوص پیشینه این رویداد مهم حوزه معماری تصریح کرد: کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی در سال 1393 با هدف انتقال تجارب حرفه ای، آموزش عملی و کاربردی، آشنایی با روش های به روز طراحی، شناخت مصالح و جزئیات اجرایی و تجربه عملی ساخت و همچنین آشنایی هر چه بیشتر شهروندان و مخاطبان عام با مقوله معماری؛ برنامه ریزی جهت اجرای براساس متد طرح و ساخت آغاز شد. 

عبدالوهاب زنگنه در ادامه افزود: اولین دوره این رویداد در اردیبهشت ماه 1394 در محوطه جلوخان باغ عفیف آباد شیراز ( که آن زمان فضایی رها شده و فاقد طراحی شهری و هویت مشخص و کاربری غالبا پارکینگ بود ) برگزار شد. 

وی اضافه کرد: تجربه اول این رخداد و بازتاب های مثبت اجتماعی و حرفه ای آن سبب شد که دوره دوم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اضافه شدن کارگاه های آموزشی پیش از ساخت و همچنین افزایش مدت زمان دوره ساخت در اردیبهشت 1395 در همان سایت قبلی با رویکرد استفاده از آجر به عنوان مصالح اصلی برگزار شود. 

زنگنه  عنوان کرد: بازتاب این دوره، شورای اسلامی شهر شیراز را بر آن داشت که با نامگذاری این جلوخان به «گذر قوام الدین شیرازی» پروژه طراحی این سایت را در دستور کار شهرداری شیراز قرار داده و این مکان به یک پلازای شهری تبدیل و مکانی برای رویدادهای شهری و اجتماعی تبدیل شود. 

دبیر این کارگاه مسابقه ادامه داد: این رخداد با دعوت از معماران شاخص نسل جوان و غیر شیرازی در دوره سوم ( سال 1396 ) و افزایش توان نیروهای انسانی و تمرکز بیشتر بر مقوله آموزش معماری و تکنیک های طراحی و ساخت از یک اتفاق بومی خارج و تبدیل به یک جریان و رویداد مهم شهری در ابعاد ملی شد. 

وی با اشاره به اینکه این جریان از لحاظ نوع برنامه ریزی و از نظر مقیاس برگزاری و شکل و فرم کلی جریان،مشابه دیگری در سطح کشور ندارد خاطرنشان کرد:این جشنواره سعی دارد با بازنگری های مداوم و استفاده از نظرات کارشناسانه منتقدان خود مسیر بالندگی را طی کند.

زنگنه با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه 1397 یادآور شد:این جریان با هدف پیدا کردن راه حل های معمارانه برای حل مسائل و معضلات روز جامعه، با عبور از محدوده معماری،به موضوع محیط زیست پرداخت که به اذعان بسیاری از کارشناسان،در روند اهداف خود عملکرد موفقی داشت.

وی اضافه کرد: در این گام با دعوت از متخصصان سایر رشته های مرتبط با موضوع و حضور علاقه مندان و نخبگان در جمع معماران، این رویداد از لحاظ مخاطب،مرزهای جدیدی را تجربه کرد و این موضوع یکی از مهم‌ترین دستاوردها و شاخصه‌های دوره چهارم کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز