خبرگزاری کار ایران

شمس خبرداد:

معرفی۸۱۶ مرکز متخلف به مراجع قضایی و معدوم سازی ۷۴ هزارکیلوگرم مواد غذایی فاسد در شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۳۰۳

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارجاع پرونده ۸۱۶ مرکز متخلف به مراجع قضایی در طی ۱۱ ماه گذشته خبر داد و گفت: در فارس، نظارت‌ها از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ادامه دارد و حفظ سلامت شهروندان، خط قرمز دانشگاه است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سیامک شمس افزود: بر اساس آمارها بیشترین موضوع شکایت شهروندان، رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی است که این مهم در حال پیگیری است و با متخلفان بدون هیچ گذشتی برخورد قاطع انجام می‌شود.

وی معدوم کردن مواد غذایی و فاسد از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه را یکی دیگر از اقدامات در زمینه برخورد با متخلفان اعلام کرد و گفت: در ۱۱ماهه گذشته ۷۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه ۲۴۵هزار و ۳۹۳ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز را یکی از اقدامات مهم بازرسان معاونت بهداشتی برشمرد و گفت: امروزه هر شهروند می تواند با استفاده از سامانه بهداشت ۱۹۰ ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، به عنوان بازرس افتخاری موضوع را به مرکز اطلاع دهد.

شمس با اعلام خبر تعطیلی ۱۹۲ واحد صفنی با دستور مقام قضایی از مجموع پرونده های ارجاع شده اضافه کرد: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط و تیم های بهداشتی به بهترین تجهیزات روز مجهز هستند و می ‌توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را نمونه گیری و آزمایش کنند، بی آنکه نیاز به ارسال نمونه به آزمایشگاه باشد.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه گفت: تعطیلی یک مرکز به دلیل تخلف ‌های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مرکز انجام می ‌شود، بنابراین تمام فروشندگان مواد غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، لازم است اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل ‌های بهداشتی واحد خود تلاش کنند‌.

وی در ادامه از از آغاز برنامه سلامت نوروزی خبر داد و گفت: این طرح از یکم اسفند تا شانزدهم فروردین ۹۸ ادامه دارد و نظارت های بهداشتی تمامی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن حساس تشدید می شود.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به حضور فعال بازرسان بهداشت محیط با لباس فرم یکسان در مدت اجرای این برنامه گفت: ۴۰۰ بازرس در قالب تیم های دو یا چند نفره و کشیک ثابت و سیار، در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل حضور فعال دارند.

شمس با اعلام ۹هزار و ۸۶۱ مورد ارائه گزارش مردمی به سامانه تلفنی ۱۹۰ در طی ۱۱ ماه گذشته اظهار کرد: شهروندان در راستای ارتقای سلامت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه نظارتی شکایت های بهداشتی وزارت بهداشت با شماره تلفن ۱۹۰اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز