خبرگزاری کار ایران

اسکندرپور مطرح کرد:

شیراز آماده همکاری متقابل با شهرهای مختلف جهان است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۰۶۹

شهردار شیراز گفت: مجموعه مدیریت شهری درصدد است با شهرهای مختلف جهان در زمینه‌های گردشگری، هوشمندسازی، احیای بافت‌های تاریخی و به ویژه حوزه فرهنگی تعامل و همکاری کند.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در در دیدار با هیات شهرداری لووف اوکراین با اشاره به جایگاه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شیراز خاطرنشان کرد: این کلانشهر با دارا بودن آثار غنی به جای مانده از گذشته و جایگاه عظیم فرهنگی ظرفیتی ویژه برای تبادلات بین المللی و فرهنگی به ویژه برگزاری رویدادها در سطوح ملی و جهانی دارد.

وی بافت تاریخی فرهنگی شیراز را ثروت این شهر دانست و افزود: مجموعه مدیریت شهری به منظور احیا و باززنده سازی بافت تاریخی رویکرد نوینی را با تعریف و ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی برای سرمایه گذاران و جذب گردشگران در پیش گرفته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه طبق برآوردها شیراز یکی از مقاصد سفر گردشگران اروپایی است، اضافه کرد: شهرداری شیراز آمادگی دارد با همکاری آژانس های گردشگری زمینه تبادل گردشگر بین دو شهر را به صورت متقابل فراهم کند. یقین دارم با اجرای این پیشنهاد، ارتباط گردشگری قابل توجهی بین دو شهر به وجود می آید.

مهندس اسکندرپور هوشمندسازی را از جمله رویکردهای مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: شیراز دارای دو دانشگاه شاخص در حوزه مهندسی است و با بهره گیری از اساتید برجسته این دانشگاه قدم در راه هوشمندسازی شهر گذاشته ایم و از تبادل تجربیات با شهر لووف در زمینه IT و هوشمندسازی استقبال می کنیم.

«ناتالیا بوندا» معاون امور توسعه شهردار لووف اکراین نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در شهر شیراز و کشور ایران گفت: در این شهر تحت تاثیر مهمان نوازی مردم، فضای دوستانه حاکم بر آن، زیبایی و توسعه شهری قرار گرفتم.

بوندا قدمت تاریخی و فرهنگی را ویژگی مشترک دو شهر شیراز و لووف دانست و افزود: لووف به عنوان پایتخت فرهنگی و جوانان اکراین شناخته شده و مرکز تاریخی آن از سوی یونسکو ثبت تاریخی شده است.

معاون شهردار لووف از آمادگی این شهر برای همکاری متقابل با شیراز خبر داد و گفت: این دو شهر بر پایه اشتراکات بسیاری که دارند می توانند در حوزه های گردشگری، فرهنگی و فناوری اطلاعات با یکدیگر همکاری متقابل داشته باشند.

وی اعلام کرد: حدود ۱۰ سال پیش استراتژی توسعه لووف بر مبنای توسعه گردشگری و توسعه فناوری اطلاعات تدوین شد و بر این اساس توسعه یافت.

معاون شهردار لووف با بیان اینکه بر مبنای این استراتژی سال گذشته موفق به جذب ۲/۵ (دو و نیم) میلیون نفر گردشگر به ویژه از سایر کشور های اروپایی شدیم، افزود: نگاه ما به جذب گردشگر صرفا افزایش درآمد نیست بلکه به دنبال توسعه تبادلات فرهنگی و آداب و رسوم هستیم.

وی فعالیت ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه IT با اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را بر مبنای استراتژی توسعه شهر  لووف دانست و اضافه کرد: شهرداری این شهر در حال ساخت پارک فناوری اطلاعات با فضاهایی مخصوص کودکان و کارشناسان و آموزگاران حوزه IT است.

ناتالیا بوندا توجه به توسعه سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فرهنگ را از دیگر رویکردهای شهرداری لووف دانست و گفت: برگزاری فستیوال موسیقی، احداث مدارس موسیقی و سالن اپرا، ایجاد سالانه دو کتابخانه و برگزاری مسابقه معماری از جمله اقدامات در راستای توسعه سخت افزاری و نرم افزاری حوزه فرهنگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز