خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بودجه شورای شیراز اعلام کرد؛

کاهش 5درصدی نیروهای شهرداری در سال جاری / شهرداری ماهیانه 100 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۲۹۶

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز ماهیانه یکصد میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند گفت: شهرداری در سال جاری مکلف به کاهش پنج درصدی نیروی انسانی شده است.

به گزارش ایلنا سید عبدالرزاق موسوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم باید از روند فعالیت شورا و شهرداری شیراز مطلع باشند گفت: عواملی مانند اصلاح روند و امور در مراحل بعدی اجرا می شودکه عملیاتی شدن این بخش نیازمند مشارکت و حضور مردم، نهادهای مدنی، رسانه ها و..... است.

موسوی با اشاره به اینکه سامانه شفافیت فعالیت شهرداری تا پایان هفته آینده راه اندازی می شود ادامه داد: طبق صحبتهایی که با مرکز فاوا شهرداری در جهت راه اندازی  این سامانه داشتیم از فعالیت این سامانه در اواخر هفته آینده خبر دادند. 

وی با بیان اینکه حق مردم است که بدانند میزان هزینه مدیران و مسئولان شهرداری در سفرهای خارجی چقدر است  گفت: این در حالیست که شورای شهر تهران از طریق سایت و سامانه میزان حقوق و دستمزد مدیران شهرداری را به مردم اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه مدیریت شیراز گران و هزینه بر است ادامه داد: شورا برای کاهش هزینه‌های جاری تلاش خود را معطوف کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز به وظایف شورای شهر شیراز طبق ماده ٨٤ قانون شوراها اشاره کرد و افزود: این ماده قانونی یک ضمانت اجرایی برای نظارت همگانی و عمومی توسط شوراها محسوب می‌شود . 

وی خاطر نشان کرد: براساس این ماده، شورای شهر، شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته موظف هستند به نحو مقتضی و در صورت امکان با راه‌اندازی پایگاه رایانه‌ای همهرمصوبات، تصمیمات، عملکرد، بودجه، هزینه و درآمد را به اطلاع مردم برسد تا زمینه اعمال نظارت عمومی فراهم شود . 

موسوی به برگزاری ٤٦ جلسه با ١٦٤ دستور و ٦٢ مصوبه در کمیسیون برنامه و بودجه طی ١١ ماه ٩٧ اشاره کرد و گفت: بعضی از مصوبات این کمیسیون مانند تهیه آیین‌نامه حمایت از تشکل‌ها توسط شهرداری به تصویب صحن علنی رسیده اما با گذشت حدود ٥ ماه از مصوبه اما هنوز شهرداری طرحی ارائه نکرده است . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز در ادامه بیان کرد: شهرداری به موجب قانون ملکف شده که خدماتش را به مردم به بهترین شکل به مردم ارائه کند، سرعت را بالا ببرد و هزینه را کاهش دهد و اگر قرار باشد که دفاتر تعطیل شود شهرداری ملکف به  رسیدگی به تمامی  مسائل مردم خواهد بود . 

موسوی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر میزان هزینه هر جلسه صحن علنی شورای شهر و میزان حق جلسه پرداختی به اعضا شورا بیان کرد: اطلاعی در رابطه با هزینه‌های جاری صحن ندارم و در رابطه با میزان این هزینه ها از رئیس شورا بپرسید . 

وی به میزان هزینه های کمیسیون مطبوعش اشاره کرد و افزود: هزینه‌های کمیسیون برنامه و بودجه بسیار ناچیز است و به جز آب و چایی چیز دیگری نیست؛ صبحانه و میوه هم حذف شده است . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز ادامه داد: شرکت اعضای شورا در کمیسیون‌ها و نشست‌های مختلف نیز خارج از حق‌الزحمه محسوب نمی‌شود و اعضا هیچ مبلغی بابت آن دریافت نمی‌کنند . 

به گفته موسوی بعضی از اعضا شورا که در کمیسیون ماده ١٠٠ و ٧٠ عضو هستند مبلغی تا سقف یا نزدیک به دو میلیون تومان دریافت می‌کنند . 

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز در ادامه از میزان ناچیز و اندک مشاوران شورا انتقاد کرد و گفت: مشاوران کمیسیون نیز حق‌الزحمه‌ای جزیی می‌گیرند این در حالی است که بودجه کل شورا بالغ بر دو میلیارد و ٢٠٠ میلیارد تومان در سال است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز