خبرگزاری کار ایران

سهرابی خبر داد:

افزایش 15 درصدی اینترنت در مناطق روستایی فارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۱۶

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ۲۱۰ طرح در سامانه این اداره‌کل به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۱۶ طرح تایید نهایی شده است.

به گزارش ایلنا، مهرداد سهرابی در جمع خبرنگاران گفت:  در ۴ دهه اخیر در حوزه فناوری اطلاعات اتفاقات خوبی در بازار ICT اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیش از ۱۶۰ شرکت فعال در حوزه ICT در پارک علم و فناوری فعال هستند که ۳۰ شرکت آن در زمینه دانش بنیان فعال دارند.

سهرابی به فعالیت 350 استارت آپ در استان اشاره و افزود: با فعالیت ۲۱ مرکز رشد فعال در استان؛ ۵ مرکز مربوط به پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و مرکز رشد دفاع بوده است.

وی افزود: از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به تفکیک استان‌ها بعد از تهران رتبه پنجم کشور با ۱۴۳ شرکت هستیم و در زمینه ICT رتبه چهارم را در تعداد شرکت‌های دانش بنیان داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس بیان کرد: 11 طرح در قالب کسب و کار، شرکت‌های نوپا و اپلیکیشن موبایل تسهیلات وپشتیبانی مالی دریافت کرده اند.

وی درباره تعداد مشترکان خطوط تلفن همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان گفت:  تعداد مشترکان خطوط تلفن‌همراه در حال حاضر بیش از پنج میلیون مشترک تلفن‌ همراه است که از جمعیت استان نیز بیشتر است.

سهرابی افزود: تعداد بالای مشترکان خطوط تلفن هراه به‌دلیل استفاده مشترکان از خط های همراه اول، ایرانسل و رایتل به صورت همزمان است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در زمینه سهم اشتغال موبایل در فارس با تعداد هزار و ۱۹۲ نفر، رتبه چهارم کشور در کشور داریم که از نظر تعدادی با هزار و ۸۶۴ نفر رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.

سهرابی همچنین درباره  نصب سایت‌های 5G در استان گفت: این طرح در حال حاضر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود و استان فارس هم آمادگی اجرای آن را دارد تا زیرساخت پهنای باند را افزایش دهد.

سهرابی با اشاره به آغاز ثبت‌نام تلفن روستایی در سطح استان گفت: با توجه به دستور وزیر ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه شبکه ارتباطی در روستا‌ها این مهم در حال انجام است.

وی افزود: تعداد روستا‌های تحت پوشش تلفن‌همراه در استان چهار هزار و ۴۲۰ روستا است. تمامی روستائیان می‌توانند به‌صورت غیر حضوری با ورود به درگاه اینترنتی شرکت مخابرات ایران به آدرس tci.ir/vilreg و تکمیل فرم درخواست پیش ثبت‌نام تلفن روستایی را انجام دهند.

سهرابی با اشاره به رشد بیش از ۱۵ درصدی اینترنت در روستا‌های استان گفت: تعداد روستا‌های دارای اینترنت ۳۳ درصد افزایش یافته و در حال حاضر روستاهای دارای اینترنت پرسرعت هزار و ۸۹۸ روستا هستند.

وی از افزایش 4/2 ظرفیت انتقال شبکه ملی اطلاعات خبرداد و افزود: در مرکز تبادل اطلاعات ۴۸۹ سرویس با تراکنش ماهیانه ۹۵۰ میلیون ریال در حال انجام است.

سهرابی همچنین تعداد خطوط تلفن ثابت در استان را بیش از یک‌میلیون و نیم بیان کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن‌ثابت از سه درصد به بیش از ۳۱ درصد و تلفن‌همگانی از ۱۲۴ به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز