خبرگزاری کار ایران

شیراز میزبان نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۱۰۸

اولین نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با عنوان دیتکس در فضای نمایشگاهی به مساحت 7 هزارمتر مربع برگزار می شود .

جوادمرادپور عامل توسعه خوشه خرمای فارس روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : اولین نمایشگاه خوشه خرمای فارس با حضور نمایندگانی از استان های فارس ، بوشهر ، هرمزگان ،خوزستان ، کرمان ، تهران ، آذربایجان شرقی و یزد در شیراز برگزار می شود .

وی با اشاره به این مطلب که این نمایشگاه از تاریخ 23 الی 27 بهمن ماه سال جاری با حدود  150 غرفه نمایشگاهی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار خواهد شد افزود : از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه نمایندگانی ازکشورهای سریلانکا ، روسیه ، تونس و اندونزی همچنین اتحادیه خرمای پاکستان است.

مرادپور افزود:  همزمان با برگزاری این نمایشگاه برنامه های جانبی از جمله سمینارهای تخصصی ، همایش و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری ایران در کشورهای پاکستان ، ویتنام و هند و وابستگان اقتصادی کشورهای روسیه ، ترکیه ، عمان و مالزی نیزبرگزار خواهد شد.

معرفی محصولات نوآوری شده ، برند سازی و ارتباط با صنایع از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه از سوی مرادپور عنوان شد و یادآور شد : برگزاری این نوع از نمایشگاه ها باعث افزایش سطح سلامت و امنیت مواد غذایی بر اساس استانداردهای سبدغذایی سالم و مطلوب خواهد بود .

عامل توسعه خوشه صنعتی خرمای فارس در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : همزمان با برگزاری این نمایشگاه هیات‌های تجاری از کشورهای پاکستان ،افغانستان ، عمان ، ترکیه ، روسیه ، بلاروس ، تونس و هند و فرانسه از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت .

مرادپور همچنین در ادامه به خوشه صنعتی خرمای فارس اشاره کرد و گفت : یکی از موضوعات مهم در توسعه صنعتی کشورها ، ایجاد شبکه هایی با عنوان خوشه صنعتی از کسب و کارهای مختلف در مناطق جغرافیایی خاص بمنظور هم افزایی و ایفای نقش مکمل در یک فعالیت اقتصادی است .

وی افزود : خوشه های صنعتی به عنوان ساز و کار اصلی برای سیاست گذاران کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته ، برای تسکین در فرآیند توسعه پایدار و کسب مزیت رقابت ملی قلمداد می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز