خبرگزاری کار ایران

دهقانی به ایلنا خبر داد:

لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در سطح شیراز/ گردشگران خارجی از بازار اصفهان خرید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۵۵

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای‌شهر شیراز با بیان اینکه عمده گردشگران محصولات صنایع دستی و سوغاتی‌های خود را از شهر اصفهان خریداری می‌کنند، گفت: گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند بعد از بازدید از شهرهایی مانند تهران، اصفهان، یزد وارد شیراز می‌شوند.

سولماز دهقانی در گفت‌وگو با ایلنا افزود: سال‌های گذشته میان غرفه‌های صنایع دستی غرفه‌هایی هم در قالب اغذیه‌فروشی فعالیت می‌کردند که با تلاش اعضا شورا و پیگیری‌های مداوم در نوروز 97 از فعالیت این مشاغل در میان غرفه های صنایع دستی جلوگیری کردیم.

وی ادامه داد: برخی افراد با هدف فروش محصولات صنایع‌دستی و بومی استان اقدام به راه‌اندازی غرفه می‌کردند اما اجناس و محصولات چینی در اختیار مردم و مسافران قرار می‌دادند که در سال جاری مقرر شده از فعالیت چنین غرفه هایی در محور حافظیه جلوگیری شود.

دهقانی با بیان اینکه در ایام عید برنامه‌های فرهنگی  در محور حافظیه برگزار می‌شود ادامه داد: مقرر شده در صورت تفاهم با اداره ورزش و جوانان غرفه های صنایع دستی را در داخل ورزشگاه حافظیه و باغ ملی برپا کنیم.

به گفته وی ورود مسافران به شیراز می‌تواند در بخش فروش محصولات در آمدزایی داشته باشد.

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای‌شهر شیراز بیان کرد: در بخش راه‌اندازی و فعالیت غرفه ها و بازارچه‌ها در سطح شهر باید اقداماتی انجام دهیم که به‌واسطه آن فضاهای غرفه ها افزایش یابد بطوریکه متمرکز کردن غرفه‌های صنایع دستی در مکان‌هایی خاص مانند مقابل حافظیه و .... مشکلاتی را برای مردم و شهروندان ایجاد می‌کند.

وی الکترونیکی شدن بلیط‌های اماکن گردشگری یک اتفاق مناسب ارزیابی کرد و افزود: اداره میراث فرهنگی استان به مناسبت ایام نوروز اقداماتی انجام داده که به‌واسطه آن مردم می‌توانند بلیط اماکن گردشگری حافظیه، سعدیه، تخت‌جمشید و ... را به صورت الکترونیکی خریداری کنند.

دهقانی گفت: عواملی مانند حجم افرادی که در صف خریداران بلیت هستند، وجود غرفه‌های صنایع دستی و اجرای برنامه‌های فرهنگی مقابل حافظیه چهره نابسامانی را برای محور حافظیه رقم زد.

وی با بیان اینکه محور های گردشگری شهر شیراز گسترش یابد ادامه داد: این مهم سبب می شود که گردشگران از تمام نقاط  گردشگری و جاذبه شهر شیراز بازدید کنند.

وی از بهره برداری بازارچه هنر در سنگ سیاه در اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: قرار است این بازارچه با هدف ارایه آثار و کارهای هنرمندان و افرادی که در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند راه اندازی شود.

به گفته وی چنین فضاهایی می‌تواند در لیست و پکیج‌های گردشگران قرار گیرد چراکه این مهم علاوه بر آشنایی گردشگران از روند ساخت محصولات صنمایع دستی سبب می‌شود که صرفه اقتصادی هم برای هنرمندان داشته باشد.

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای‌شهر شیراز با بیان اینکه هنوز بیشتر افراد و حتی اهالی شیراز خاتم شیراز را به خوبی نمی‌شناسند، گفت: در جهت فروش و ارایه این محصول ارزشمند می توانیم بازارچه‌هایی را راه‌اندازی کنیم که گردشگران با به صورت نزدیک از مراحل ساخت و عرضه آن بازدید کنند.

وی با بیان اینکه گردشگری نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد، ادامه داد: نباید فراموش کرد که تحقق و عملیاتی‌شدن این بخش نیازمند مشارکت مردم و شهروندان است این در حالی است که هنرهایی مانند منبت، معرق و... در حال فراموشی است طوری‌که رونق گردشگری می تواند باعث احیا چنین هنرهایی شود که تحقق این بخش نیازمند همکاری تمامی ارگان‌هاست.

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه رونق و توسعه گردشگری ارتباط نزدیکی با وضعیت کلان کشور دارد، گفت: متاسفانه در بخش گردشگری و جذب توریست ضعیف عمل کرده ایم که با بررسی از جایگاه گردشگری شیراز در بخش بین‌المللی می‌بینیم که شیراز در عرصه بین الملل یک شهر شناخته شده گردشگری نیست  

 به گفته وی عواملی مانند تبلیغات منفی، محدودیت‌هایی که کشور در بسیاری از بخش‌ها با آن مواجه است و فراهم نبودن زیر ساخت‌های گردشگری سبب شده که شیراز نتواند در بخش گردشگری موفق عمل کند.

دهقانی با بیان اینکه نوسازی تاکسی‌های فرودگاه را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: حجم زیادی از اتومبیل‌ها و تاکسی‌ها در مقابل فرودگاه شیراز چهره این بخش را نا زیبا کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز