خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس:

دفترچه‌های بیمه کارگران اعتبار ندارد/ وضعیت کارگران 50 درصد از جامعه عقب‌تر است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۳۴

علی راستگو با اشاره به مشکلات درمانی کارگران گفت: به دلیل بدهی‌های زیاد تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه کارگران اعتبار ندارد در زمینه بیمه تکمیلی هم پرداخت‌ها با دیرکرد همراه است در صورتی که پول بیمه هر ماه از کارگر کم می‌شود.

به گزارش ایلنا دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس در شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی و نشست مشترک تشکل های کارگری و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی به مشکلات کارگران از جمله پایین بودن حقوق آنها اشاره کرد و گفت: وضعیت معیشتی کارگران 50 درصد از وضع موجود جامعه عقب است و احیای شورای عالی تامین اجتماعی یکی از مواردی است که می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

علی راستگو هلدینگ شستا را بخش دیگری از مشکلات جامعه کارگری دانست و خواهان این شد که کارخانه‌های سودآور به بخش کارگری واگذار شود.

راستگو با بیان اینکه تشکیل هیئت امنا در تامین اجتماعی سبب شد لطمات جبران ناپذیری به این سازمان وارد شود گفت: افرادی که برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم می گیرند هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند.

به گفته وی احیا شورای عالی تامین اجتماعی سبب می شود بیشتر مشکلات ما از بین برود.

راستگو با بیان اینکه کارگران هیچ سهمی از در آمدهای ملی و نفت و مالیات ندارند ادامه داد: در حال حاضر 75 درصد از بودجه به نیروها و پرسنل کشوری و لشکری تعلق می گیرد این در حالیست که جامعه کارگری 45 درصد  کشور را تشکیل می دهد از دولت تقاضا داریم که جامعه کارگری را بیشتر حمایت کند.

وی بیان کرد: کارگران مبلغی بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان جهت سلامت به وزارت بهداشت پرداخت کردند اما کارگران سهم ناچیزی از این بخش دارند به‌طوریکه وزارت بهداشت می‌توانست با این مبلغ بیمارستان هایی در تمام نقاط کشور برای کارگران احداث کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در استان مشکلات عدیده ای را برای کارگران ایجاد کرد به‌ طوری که در این طرح کارگران و مراجعه کنندگان حق نداشتند که از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد بیمار شوند چرا که آن ها بعد از این ساعت هیچ درمانگاه و مراکز درمانی پاسخگوی آنها نبود.

وی بیان کرد: از وزیر محترم کار خواستاریم که اقداماتی بیندیشد تا به واسطه آن از ادامه فعالیت طرح پزشک خانواده جلوگیری شود این در حالیست که اجرای این طرح سبب شده که مردم استان فارس گله مند باشند.

راستگو با بیان اینکه میزان بدهی تامین اجتماعی به درمانگاه ها، داروخانه و مراکز درمانی 450 میلیارد تومان بدهی دارد گفت: در حال حاضر دفترچه تامین اجتماعی در استان ارزش و اعتباری ندارد و با وجود مبلغی که بابت بیمه به صورت ماهیانه از کارگران کسر می شود اما آن ها هنگام مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی نمی توانند از دفترچه های تامین اجتماعی استفاده کنند.

به گفته وی قرار داد سازمان تامین اجتماعی با بخش درمان بیمارستان ها و مراکز درمانی استان لغو شده است.

راستگو با اشاره به اینکه بیمارستان تامین اجتماعی شیراز پیشرفتی نداشته است گفت: حدود ده سال از کلنگ زنی این بیمارستان می گذرد اما میزان پیشرفت این مجموعه بسیار اندک بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز