خبرگزاری کار ایران

هاشم پور خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی تعرفه های ریالی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی تا پایان اسفندماه

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۲۶

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با پیش‌‌بینی‌ روزهای پر تراکم بهمن و اسفند ماه، از کاهش ۲۰ درصدی تعرفه‌های ریالی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی با هدف رونق‌بخشی به صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اسکندر هاشم‌پور با اشاره به تصویب لایحه کاهش تعرفه‌‌های ریالی عوارض صدور پروانه‌‌های ساختمانی توسط شورای اسلامی شهر شیراز (کاهش عوارض ساختمانی) به عنوان یک سیاست برانگیزاننده گفت: در ماده واحده این لایحه آمده است «به منظور اعمال سیاست های حمایتی و تشویقی جهت پویایی ساخت و سازهای شهری و ارایه تسهیلات لازم در این خصوص مقرر گردید چنانچه کلیه مودیان نسبت به پرداخت کل بدهی خود تا پایان اسفندماه سال جاری اقدام نمایند مشمول کاهش 20 درصدی عوارض ساختمانی خواهند شد.»

وی ادامه داد: با اجرای مصوبه کاهش عوارض صدور پروانه های ساختمانی دو هدف «اعمال راهکاری تشویقی در جهت احیای صنعت ساختمان» و «افزایش حجم خدمت‌‌‌رسانی به شهروندان» دنبال می‌‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تحقق اهداف کلان این سیاست را به نوعی بهره‌‌مندی از یک سود مشارکتی برد - برد برای سازندگان، سرمایه‌‌گذاران و فعالان صنعت ساختمان از یک سو و رونق اقتصادی شهر شیراز از سوی دیگر دانست و اظهار داشت: با افزایش منابع درآمدی پایدار، شهرداری می‌‌تواند ضمن تزریق نقدینگی و انجام برنامه‌‌ریزی‌‌های بهینه و متناسب با نیاز شهر، زمینه دستیابی به رفاه اجتماعی بیشتر، گسترش مولفه‌‌های توسعه‌‌یافتگی، گسترش زیرساخت‌‌های عمرانی - خدماتی و اجرای طرح‌‌های توسعه‌‌ای را فراهم کند.

هاشم‌‌پور با اشاره به ابلاغ مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز درخصوص «تشکیل باشگاه مودیان دایم و خوش حساب شهرداری شیراز» تصریح کرد: طبق این مصوبه شهرداری شیراز برای مودیانی که دارای سوابق مثبت در پرداخت‌‌‌های مالی هستند و انبوه‌‌سازان که مشتریان ویژه شهرداری شیراز به حساب می‌‌آیند، باشگاه مودیان دایم و خوش حساب را ایجاد می‌‌کند و به آنها کارت‌‌‌های عضویت طلایی، نقره‌‌ای و برنزی ارایه می‌‌دهد.

وی راه‌‌اندازی گیشه ویژه باشگاه مشتریان در هر منطقه جهت پیگیری و به نتیجه رساندن تقاضای اعضاء در اسرع وقت و اختصاص درصد تعدیل نرخ بهره براساس نوع کارت را از جمله مزایای این طرح دانست.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه صنعت ساختمان از مهمترین صنایع مولد و پیشران اقتصادی کشور محسوب می‌‌شود، خاطرنشان کرد: اراده جدی برای بهبود شرایط اقتصادی شهر و عبور از تنگناهای مالی در مدیریت شهری شیراز و اعضای شورای اسلامی شهر وجود دارد تا با اصلاح فرآیندها و اعمال سیاست‌های محرک و بسته‌های تشویفی در جهت بازآفرینی شاخصه‌های اقتصادی شهر و رونق‌بخشی به سرمایه‌گذاری در حوزه ساختمان گام بردارند.

هاشم‌‌پور راهکار بازگشت بازار ساختمان به مسیر رونق غیرتورمی و پویایی در سرمایه‌گذاری را بازنگری، تدوین و اصلاح سیاست‌های حمایتی دانست و ابراز داشت: با اعمال سیاست‌هایی که شهرداری در راستای تحرک‌بخشی به حوزه ساختمان موفق به انجام آن شود، می‌توان امیدوار بود بخش قابل توجهی از نقدینگی انباشته شده در نظام بانکی کشور به سمت بازار مسکن هدایت و با افزایش حجم معاملات و سطح تقاضا نیز به مرور زمان، رونق به صنعت ساختمان بازگردد.

بر اساس این گزارش متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر د خصوص تخفیف 20 درصدی عوارض ساختمانی شهرداری شیراز می توانند با سامانه 137 تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز