خبرگزاری کار ایران

حیدر علی کامیاب خبر داد:

افتتاح 40 پروژه ورزشی در دهه فجر در استان فارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۵۲۵

مدیرکل ورزش و جوانان فارس از عدم همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی برای واگذاری زمین مجموعه ورزشی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به دستاورد و برنامه‌های این اداره در دهه فجر گفت: در ایام فجر ۴۰ پروژه ورزشی مانند زمین‌های چمن، سالن های ورزشی و غیره با بودجه ۸۰۰ میلیارد ریال در استان فارس افتتاح می‌شود.

حیدر علی کامیاب در جمع خبرنگاران افزود: راه‌اندازی پروژه زمین چمن مصنوعی نی ریز با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان از مهم ترین این پروژه ها محسوب می شود.

وی افزود: مرکز سوارکاری با چهار هزار صندلی، ساختمان جانبی به مساحت ۲ و نیم هکتار در بخش لپویی از توابع زرقان و اطراف شیراز از دیگر پروژه هایی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

کامیاب با بیان اینکه مرکز سوارکاری لپویی با جضور وزیر افتتاج می‌شود، ادامه داد: زمین چمن و سالن ورزش بانوان در مرودشت از دیگر پروژه‌های این ایام است و در حال تلاشیم تا پایان اسفند چمن‌ها را پهن کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه حدود 100 زمین چمن آماده فرش در استان فارس وجود دارد، ادامه داد:  ساخت 6 خانه جوان در سطح استان از سال گذشته آغاز شد که به دلیل برخی مشکلات امیدواریم 2 خانه جوان در لار و داراب افتتاح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه سرانه ورزشی پیش از انقلاب صفر بوده، بیان کرد: لین در حالی است که در حال حاضر شاهد پیشرفت غیرقابل قیاس در این حوزه هستیم.

وی بیان کرد:  سالن ۶ هزار‌متری به دلیل فراز و نشیب‌های اقتصادی طرح به یک شرکت واگذار شده طوری‌که این سالن با تاخیر چند ماهه به بهره برداری می رسد.

به گفته کامیاب کمپ توانمندسازی در سپیدان با ظرفیت ۵۰۰ نفر اقامت در حال ساخت است.

کامیاب با اشاره به برگزاری پیاده‌روی همگانی به مناسبت آغاز دهه فجر در فارس و پخش زنده از شبکه سوم با حضور بیش از ۵۰ هزار نفر، بیان کرد:۲ هزار و ۲۰۰ برنامه ورزشی در دهه فجر در قالب‌های دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، جشنواره بومی محلی، مسابقات کشوری و غیره اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین با کاربری ورزشی در نقاطی از شهر مانند شهرک گلستان وجود ندارد ادامه داد: اگرچه جمعیت زیادی در این نقطه زندگی می‌کنند اما اهالی این منطقه از نبود سالن ورزشی رنج می‌برند.

کامیاب گفت: افزایش سرانه ورزشی در شیراز زمانی امکان‌پذیر است که سالن‌های ورزشی در مکان و نقطه‌هایی از شهر مانند شهرک گلستان احداث شود.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: این در حالی است که بیشتر جوانان و ساکنان شهر صدرا و شهرک گلستان برای انجام فعالیت‌های ورزشی به سالن شهید دستغیب می‌آیند.

وی از رشد 33 درصدی اعتبارات ورزش و جوانان فارس در سال آینده خبر داد و گفت: این در حالی است که ارزش افزوده ما سال‌جاری 46 میلیارد تومان بوده طوری که این رقم سال آینده به بیش از 70 میلیارد تومان می‌رسد.

وی پراکندگی و توزیع مجموعه‌های ورزشی در شهر شیراز انتقاد کرد و گفت: اگرچه پروژه های زیادی در دهه فجر در شیراز افتتاح می‌شود اما نباید فراموش کرد این پروژه ها در راستا توسعه و ترویج ورزش همگانی نیست.

کامیاب با بیان اینکه داشتن زمین با کاربری ورزشی در تمام مناطق شیراز حق مردم است ادامه داد: با وجود اعتبارات کافی برای ساخت و توسعه مجموعه ورزش‌های همگانی اما اداراتی مانند مسکن و شهرسازی استان برای واگذاری زمین هیچگونه همکاری با ما نداشته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز