خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت و گو با ایلنا :

عملیاتی شدن بودجه 98 در هاله‌ای از ابهام/ افزایش روزانه نابسامانی‌های اقتصادی کشور/ بارقه گشایش اقتصادی در گرو تعامل با دنیا است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۶۳

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال جاری به مواردی مانند قانونگذاری ورود کرده است ادامه داد: در حال حاضر مجمع با بررسی دوباره لوایح عملا کار شورای نگهبان را انجام می دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در دسترس قرار گرفتن و عملیاتی شدن بودجه 98 در هاله‌ای از ابهام قرار دارد گفت: اگرچه منابع کشور از بودجه نفت  تامین می شود اما به دلیل مشخص نبودن مواردی مانند میزان و مبنای فروش نفت در سال آینده این بخش با ابهاماتی مواجه شده است.

محمدرضا بادامچی در گفت و گو با ایلنا افزود: در آمدهای مالیاتی از دیگر منابع بودجه 98 محسوب می شود به‌طوری که مقرر شده که 326 هزار میلیارد بودجه سال آینده از این طریق تامین شود.

عضو فراکسیون امید ادامه داد: تامین و افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان می‌تواند از اقدامات خوب و مناسب سال آینده باشد  اما نباید فراموش کرد که در جهت تحقق این مبلغ باید از ذخایر صندوق،  منابع و دارایی‌های دیگر استفاده کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه نمی توان به قطع یقین بگوییم که منابع پیش بینی شده به صورت 100 درصدی قابل تحقق و وصول است ادامه داد: اگرچه عواملی مانند تعامل با دنیا، میزان تولید، صادرات، واردات و ... به تبع آن وارد کردن پول به داخل کشور از چشم اندازهای بودجه سال آینده محسوب می شود در نتیجه این مهم سبب شده که با گرفتاری هایی مواجه شویم.

عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: در حال حاضر دو لایحه خارجی پالرمو و سی اف تی که تحت بررسی شورای عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام است در هاله ای از ابهام قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه تبادل اقتصادی و تامین منابع مالی در گرو تصویب لایحه پالرمو و سی اف تی است بیان کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان پس از بررسی این لایحه با مجلس نظر خود را  درباره این دو لایحه اعلام کرده است اما مجمع تشخیص به بررسی دوباره این لایحه پرداخته است.

وی با بیان اینکه منابع مالی 98 به تصمیم دولتمردان بستگی دارد بیان کرد: نمی توان به صورت قطعی بگوییم که منابع مالی سال آینده در دسترس قرار دارد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس خط فقر سال آینده را بیش از دو میلیون و دویست هزار تومان در شهرستان ها  اعلام کرده است بیان کرد: این در حالیست که در آمدهای کمتر از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان زیر خط فقر قرار می گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه خط فقر در تهران به بیش از 4 میلیون تومان می رسد گفت: زمانی که در آمدها زیر خط فقر قرار گرفت مشکلات عدیده ای را برای افراد به وجود می آورد .

بادامچی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری  40 درصد از نیروهای بخش خصوصی تعدیل و بیکار شدند  بیان کرد: طبق آماری که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرد از ابتدای سال 97 تاکنون حدود 1350 واحدهای تولیدی با مشکلات عدیده ای مواجه شدند و در آستانه تعطیلی و نیمه تعطیل قرار گرفتند که بعضی از آن ها هم تحت پوشش نهادهای دولتی هستند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری 120 تعاونی تعطیل شده اند ادامه داد: نوسانات ارز سبب شد که بیشترین لطمه به بخش خصوصی وارد شود بطوریکه بخش های دولتی هم به دلیل مشکلاتی مانند عدم تامین مواد اولیه، بازسازی نکردن تکنولوژِی، تامین نکردن نقدینگی و ... مواجه شدند که این امر سبب شد که نتوانند خودشان را با این بحران ها وقف دهند .

به گفته او نابسامانی های ایجاد شده در اقتصاد کشور روزانه در حال افزایش است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه به آمار بیکاری در کشور اشاره کرد و افزود: طبق آمارهایی که در پاییز منتشر شد3  میلیون و  320 هزار  نفر بیکار مطلق در کشور وجود دارد که در واقعیت تعداد این بیکارهای بیشتر است این در حالی است که در حال حاضر حدود 24 میلیون شاغل در کشور وجود دارد که تمام این افراد به صورت متوسط روزی 8 ساعت فعالیت نمی‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز