خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش در شاهچراغ (ع):

تحت تاثیر جوسازی‌ها نباید ارکان نظام را زیر سئوال برد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۴۶۷

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نباید تحت تاثیر جو و حرف‌ها خصوصا مطالب طرح شده از خارج کشور، ارکان نظام را زیر سئوال ببریم. حادثه اتوبوس سربازها همه را متاثر و متاسف کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، امیر سرتیپ احمدرضا پور دستان چهارشنبه 9 تیرماه در مراسم یادبود 13 سرباز جان‌باخته در حادثه سقوط اتوبوس که در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) برگزار شد، گفت: هرجا سرباز هست، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی حاکم خواهد بود، پوشیدن لباس سربازی یعنی آمادگی برای دفاع از دین و ناموس و کشور.

وی با بیان اینکه سرباز نه برای امنیت مرز که سرباز به معنای مرز امنیت است، افزود: مقام معظم رهبری همیشه سفارش‌ اکید در خصوص سربازان دارند که برای اجرایی شدن دستورات ایشان جلسات زیادی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه، تاکنون چند نفر از فرماندهان مراکز آموزشی را به دلایل مختلف برکنار کرده‌ایم که البته اینجا نمی‌توانیم آمار را ارائه کنیم، افزود: با تشکیل شورای انتصابات، فرماندهان مراکز آموزشی را از میان نیروهای ولایت‌مدار، توانمند و خوش‌اخلاق انتخاب کردیم.

 پوردستان با بیان اینکه، امروز فضای پادگان‌های آموزشی ارتش با هفت سال قبل قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: که این به دلیل مطلوب سازی مراکز آموزشی است که طی هفت سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه نباید با برخی اظهار نظر ها آب به آسیاب دشمن ریخت، افزود: مثلا در جاهایی شنیده می شود که می گویند در مراکز آموزشی سرباز ها را می‌زنند، البته ممکن است در خانواده ها هم اختلاف نظر و درگیری هایی پیش آید که این طبیعی است.

پوردستان تصریح کرد: تایید می‌کنم که دوره آموزشی دوره‌ای سخت است. زیرا جوانی از دل خانواده در می‌آید تا طی یک دوره تبدیل به فردی با توان نقش‌آفرینی در زنجیره دفاعی کشور شود. این فرد مانند یک قطعه آهن است که باید در کوره حرارت دیده، پتک بخورد تا آب آن گرفته شده و به فولاد بدل شود.

وی با بیان اینکه سربازان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره به وظیفه خود به شایستگی عمل کرده‌اند، گفت: سال 93 که داعش طی یک‌هفته شرق تا غرب عراق را درنوردید، قبل از رسیدن به مرزهای ما به واسطه توان رزمی و رشادت سربازان، متوقف شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نباید تحت تاثیر جو و حرف‌ها خصوصا مطالب طرح شده از خارج کشور، ارکان نظام را زیر سئوال ببریم. این حادثه همه را متاثر و متاسف کرده است.

پوردستان با اشاره به گزارش ارائه شده و مشخص شدن مقصران این حادثه، گفت: این موضوع مسئولیت را از ارتش ساقط نمی‌کند. ما مقصر و مسئول هستیم و به صرف این گزارش نمی‌توانیم از خود رفع مسئولیت کنیم. سربازان امانت نزد ما هستند و ما باید امانت‌داری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز