خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس عنوان کرد:

چالش اصلی در حوزه فرهنگ و هنر آموزش است

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۹۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: چالش اصلی حوزه فرهنگ و هنر در بخش آموزش است، زیرا آنان که آکادمیک شده اند باوری نسبت به پیشکسوتان ندارند و پیشکسوتان نیز روز به روز به این جبهه‌گیری می‌افزایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی پیش از ظهر امروز دوشنبه 31 خرداد، در دیدار با سید تقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای استان فارس، خواستار تعامل صداوسیمای مرکز فارس با مجموعه ارشاد در زمینه آموزش شد و عنوان کرد: با وجود استادان کارکشته و متخصصی که در هر یک از این مجموعه ها حضور دارند می‌توان خلاء آموزش را در دو بخش پر و مرتفع کرد.

وی ادامه داد: چالش اصلی حوزه فرهنگ و هنر در بخش آموزش است، زیرا آنها که آکادمیک شدند باوری به پیشکسوتان ندارند و پیشکسوتان نیز روز به روز بر این جبهه گیری می افزایند. این عدم باورپذیری دوسویه به گونه ای شده که حتی گاهی در برگزاری جشنواره ها برای معرفی داوری هم دچار مشکلیم.

مدیر کل ارشاد استان فارس با بیان اینکه، جامعه دانشگاهی اجازه نمی دهند پیشکسوتان و خبرگان داوری جشنواره ها را برعهده بگیرند و همچنین پیشکسوتان این اجازه را به دانشگاهیان نمی دهند، زیرا معتقدند آنان کار اجرایی نکرده اند، تاکید کرد: این فاصله ها موجب افزایش بداخلاقی ها شده است.

مریدی ایجاد کارگاه های فرهنگی برای نزدیکی این دو را یکی راهکار ها دانست، و یادآور شد: با این پیش فرض و نگاه وارد این جریان شدیم که چه گونه عمل کنیم تا همه باشند و این باور در همه شکل بگیرد که بخشی مباحث تئوریک را خیلی خوب می فهمند و در آن سو نگاه نیز برخی نگاه تجربی و خُبرگی را به نسل روبه رو انتقال دهند.

مریدی به آنچه در این مدت انجام شده اشاره کرد و افزود: از سال گذشته با تشکیل دانشگاه تابستانه ٤ هفته تعریف شد و از شهرستان های مختلف در این دانشگاه حضور یافتند و گواهی هایی به شرکت کنندگان داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از افزایش دانشگاه تابستانه به ٧ هفته خبر داد و گفت: هر هفته حاوی ٥٠ ساعت برنامه است و هر یک از انجمن ها مکلف است سرفصل های آموزشی این کارگاه ها را تعریف کرده و آنرا را ارایه کند. ١٠ واحد نسبتا عمومی در این آموزش ها گنجانده و ٤٠ واحد تخصصی در آن قرار دارد که ١٠ واحد عمومی در طول ٧ هفته در بخش های مختلف ایجاد می شود که ٤ واحد آن هنر درمانی و حوزه اعتیاد است.

وی به از در نظر گرفتن دو ساعت درسی به عنوان فارس شناسی در آموزش های دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر خبر داد و افزود: در این واحدها فرهنگ عامه آموزش داده می شود. ٤ واحد دیگر نیز به اقتصاد هنر اختصاص یافته است. این ١٠ واحد که به صورت کارگاهی برگزار می شود به طور عمومی در ١٠ ساعت در نظر گرفته شده و ٤٠ ساعت صرفا تخصصی ارایه می شود.

مریدی با برشمردن برنامه های هفتگی دانشگاه تابستانه در سال جاری گفت: هفته نخست دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر به رشته های تجسمی اختصاص یافته که از ١٩ تیرماه آغاز و تا بیست و پنجم ادامه دارد. در هفته دوم نیز هنرهای نمایشی، هفته سوم به موسیقی و هفته چهارم به مناسبت قرار گرفتن در گرامیداشت روز خبرنگار به رسانه اختصاص یافته که از ١٦ مردادماه برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر در خصوص رشته های عکاسی و انیمیشن هم اشاره داشت و تصریح کرد: هفته پایانی آموزش های دانشگاه نامبرده در رشته های شعر، ادب و فلسفه برگزار گردد.

این مقام فرهنگی دو تا سه استاد هریک از بخش های دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر را مدعو عنوان کرد و افزود: معمولا یک استاد را تلاش می‌کنیم از درون مجموعه دانشگاهی شیراز انتخاب کنیم. همچنین سعی کردیم شهریه‌ای محدود و ناچیز در رشته های مختلف دریافت شود و در برخی از رشته ها از گرفتن شهریه پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر میزبانی دانشگاه تابستانه را برعهده دارد، گفت: تمامی انجمن هایی که راه اندازی شد در این دانشگاه دخیل و همکاری دارند.

وی به برنامه های هفته قرآنی در سال جاری هم اشاره داشت و از برگزاری آموزش‌های قرآنی در قالب کارگاه ها و نشست ها خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز