خبرگزاری کار ایران

طی مراسمی در وزارت ارشاد؛

فارس به عنوان استان برتر در بخش اقامه نماز برگزیده شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۷۶۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس به عنوان مدیر فعال اقامه نماز در وزارت ارشاد شناخته و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی در مراسم تجلیل از فعالان اقامه نماز که در سالن سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: رمضان، از سال‌های دور تاکنون، در فرهنگ مردم از جایگاهی ممتاز برخوردار بوده و همواره آیین‌های ویژه ای در ارتباط با این ماه، در میان مردم کشورهای اسلامی‌ به اجرا درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه، رمضان یکی از مباحث مهم فرهنگ مردم است، افزود:‌ رمضان به واسطه قدمت خود، از قداست ویژه ای برخوردار است ولی متأسفانه در زندگی شهری و ماشینی، بسیاری از این سنت‌های زیبا به بوته فراموشی سپرده شده اند و بسیاری دیگر نیز کم رنگ تر شده اند و از آنجا که این رسوم زمینه ساز همبستگی در جامعه به ویژه در میان آحاد ملل مسلمان است، اهمیت فراوانی نیز دارد.

مریدی به انگیزه حلول ماه مبارک رمضان و آغاز ماه تزکیه روح و جان و به مناسبت‌ها و آداب و رسوم رمضان در فرهنگ مردم می توان گفت: از نیمه شعبان جنب و جوش خاصی برای به پیشواز رفتن ماه رمضان در میان مردم نواحی مختلف کشور مشاهده می‌شود و مسلمانان برای انجام فرایض دینی این ماه آماده می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به خانه تکانی، تهیه مایحتاج رمضان، بیداری در سحر، نماز اول وقت و سرگرمی‌های ماه رمضان اشاره داشت و افزود: آنچه می‌توان در مجموع از این آداب و رسوم نتیجه گرفت و از آن به عنوان کارکردهای اجتماعی ماه رمضان نام برد، شاخص هایی چون، نظم بخشی به رفتار افراد، تقویت روحیه همکاری و ایجاد زمینه‌های وحدت بخش، رفع کدورت از میان افراد از طریق مراسم آشتی‌کنان که توسط ریش سفیدان انجام می‌گیرد و به تحکیم اتحاد جمعی مدد می‌رساند، است.

یادآور می شود، در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد از فعالان اقامه نماز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد، که در این راستا از بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، نیز با اهداء لوح تقدیر و سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز