خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

امسال وظیفه انتخاب معلم نمونه به استان‌ها واگذار شده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۴۰

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، برخلاف سال‌های گذشته، شیوه انتخاب معلمان نمونه در سال 95 به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حمیدرضا آذری، امروز یکشنبه 12 اردیبهشت در نشست خبری روز معلم، گفت: در این راستا پرونده 220 معلم نمونه به دبیرخانه اداره کل ارسال و پس از بررسی و تطبیق آنها براساس شاخص هایی چون؛ مهارت های شغلی و کسب مقام های علمی، 50 معلم انتخاب شدند که 13 اردیبهشت در آیینی با حضور مقامات استان از آنها تجلیل خواهد شد.

آذری در بخشی از این نشست خبری با تاکید بر اینکه امسال هم آموزش و پرورش استخدامی نخواهد داشت، گفت: تنها استخدام آموزش و پرورش، اشتغال به کار اولین گروه فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان استان در رشته‌های مختلف خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امسال احتمالا حدود 2 هزار و 500 نفر از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 65 هزار معلم و 60 هزار بازنشسته در استان فارس وجود دارد و همچنین بیش از یک هزار و 700 معلم حق التدریس مشغول به تدریس هستند.

آذری در خصوص اجرایی‌شدن شعار سال نیز گفت: آموزش و پرورش بر خلاف سایر دستگاه‌ها این موضوع را در بخش آگاهی و فرهنگ سازی دنبال می‌کند؛ زیرا امکان اجرای اقدامات پایه‌ای در این دستگاه وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با تصریح اینکه امسال هیچ مدرسه‌ای در این استان به‌واسطه کمبود یا نبود دانش‌آموز تعطیل نمی‌شود، گفت: در سطح فارس مدرسه کپری نداریم اما تعداد قابل توجهی از مدارس به لحاظ ساختمانی فاقد استانداردهای لازم است.

آذری با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل در استان فارس ندارد،‌ گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ما، جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است. هر دانش‌آموزی که از تحصیل باز ماند، قطعا باید منتظر آسیب‌هایی در آینده بود.

وی همچنین در خصوص تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز گفت: اعتقاد دارم که هیچ دختر و پسری در ایران نباید از تحصیل باز بماند. برای من تحصیل یک پسر یا دختر افغانی که در ایران زندگی می‌کند، بسیار مهم است زیرا اگر امکان تحصیل برای او فراهم باشد مطمئن باشید از بسیاری مشکلات جلوگیری کرده‌ایم.

آذری ادامه داد: از طرفی ما مسلمان هستیم و نگاه‌مان به مسائل انسانی، نگاهی کاملا بشردوستانه است لذا تا حد امکان زمینه و امکان تحصیل کودکان اتباع بیگانه را فراهم کرده‌ایم.

آموزش و پرورش اساسی‌ترین رکن از ارکان جامعه محسوب می‌شود و با بذل توجه به آن می‌توان مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را به شکل ریشه‌ای حل کرد.

آذری با تصریح اینکه امروز حتی پرداخت سرانه مدارس، با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، گفت: علی‌رغم اینکه شخصا اعتقاد راسخی بر رایگان بودن آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارم، اما امروز شرایط اقتصادی دشواری پیش‌روی ما قرار دارد و ما نمی‌توانیم واقعیت‌ها را نادیده گرفته و بدون در نظر گرفتن آن پیش‌ برویم.

وی با بیان اینکه مشکلات آموزش و پرورش تنها با کمک مردم، در قالب مشارکت‌های مردمی قابل تحمل است، گفت: به هیچ عنوان اعتقادی به دریافت شهریه اجباری در مدارس دولتی نداشته و نداریم، آنچه هنگام ثبت‌نام دریافت می‌شود، مشارکت‌های مردمی بوده و اجباری نبوده و نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز