خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمارهای ابتلای افراد به سندروم متابولیک در ایران بسیار نگران‌کننده است

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۵۳۴

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی مراجع معتبر، ایرانی‌ها را در مصرف مواد قندی و مواد غذایی مضر برای سلامت، پیشتاز در جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز ، موسی‌ صالحی در نشست‌خبری برپایی کمپین "با تغذیه سالم به جنگ دیابت برویم" گفت: آمارهای ابتلا افراد به سندروم متابولیک، در ایران بسیار نگران‌کننده است و باید همه برای مواجهه صحیح با این وضعیت همراه شوند.

صالحی با بیان اینکه 93 تا 95 درصد کل دیابتی‌های دنیا، به دیابت نوع 2 مبتلا هستند، گفت: میانگین میزان ابتلا به دیابت در جهان 4.7 تا 7.5 درصد گزارش شده است، یعنی از هر 200 نفر، 9 تا 15 نفر به این بیماری مبتلا هستند، حال آن که این عدد در ایران بین 10.7 تا 11 درصد است.

وی با بیان اینکه هنوز غربالگری دقیقی انجام نداده‌ایم، گفت: اگر غربالگری انجام شود، چه بسا ابتلا به دیابت در بسیاری از افراد که نمی‌دانند، مشخص شود.

این متخصص تغذیه، با یادآوری اینکه چربی، چاقی، فشار خون، دیابت و ... را سندروم متابولیک می‌نامند، گفت: اعداد و ارقام هرچه باشد، نشان می‌دهد نوع تغذیه و غذای این مردم مشکل دارد. اینکه مردم ایران 4.2 میانگین دنیا نوشابه و 6 برابر دنیا شکر مصرف می‌کنند، یک معضل است.

وی با تاکید بر اینکه برای آگاهی و اطلاعات مردم ایران،‌ خوب کار نشده، گفت: امروز ما نیاز به شناساندن محصولات غذایی سالم به مردم و شیوه‌های صحیح تغذیه هستیم. مردم باید بدانند شیرینی و کیک یعنی مخلوط روغن پالم، آرد سفید و شکر.

صالحی با اشاره به اینکه تولید کنندگان محصولات غذایی سالم در ایران وجود و فعالیت دارند، گفت: مصرف مواد غذایی سالم برای همه گروه‌های سنی و افراد لازم است. جامعه‌ای می‌تواند رشد کند که شهروندانی سالم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز