خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس عنوان کرد:

عدم تخصص برخی مدیران عامل اصلی بحران در صنایع فارس است

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۹۳۵

استاندار فارس گفت: بخش اعظمی از مشکلات و بحران‌های موجود در صنایع فارس، معلول عدم تخصص برخی مدیران در این بخش است.

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، سید محمدعلی افشانی که پیش از ظهر امروز شنبه 21 فروردین در نشست مدیران‌ کل صنعت، معدن و تجارت کشور در شیراز، سخن می‌گفت، افزود: فرسوده بودن ماشین‌آلات‌صنایع ، دوری آنها از تکنولوژی روز، نداشتن تجربه و فقدان سیستم کنترل کیفیت از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی استان فارس است .

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در استان فارس تحت عنوان کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری، افزود: بر اساس دستور العمل‌های این کمیته تمام مدیران موظف هستند که ظرف 15 روز به پیشنهادهای بخش خصوصی پاسخ دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبرانقلاب به‌عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، گفت: همه بخش‌ها موظف هستند که برای تحقق این مهم همراهی داشته باشند و تمام ارکان حاکمیت باید دولت را حمایت کنند. اگر فکر کنیم اقتصاد مقاومتی صرفا توسط دولت امکان تحققش وجود دارد، اینگونه نیست، همه بخش‌ها باید خود را پاسخگوی تولید بدانند.

به گفته استاندار فارس درون‌زایی، برون‌گرایی، تکیه بر صادرات، تعامل برای کسب سهم مناسب از بازار و رقابت‌پذیری و استفاده از تکنولوژی، ‌روح و محتوای مورد تاکید در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

افشانی خطاب به وزیر صنعت در خصوص واگذاری اختیارات به استان‌ها گفت: نمی‌دانم کی قرار است این اختیارات واگذار شود. دولت باید از اختیارات خود دل بکند.

افشانی با اشاره به برنامه احداث شهرک سلامت در وسعتی به میزان 830 هکتار در شیراز، خواستار همراهی و حمایت وزیر صنعت، از طرح‌های احداث شهرک‌های صنایع‌دستی و دارویی در فارس شد.

وی گفت: شهرک صنایع دستی با این هدف تولید و عرضه تمام صنایع‌دستی موجود در فارس و جذب گردشگران و آشنایی آنان با شیوه‌های تولید و ... ایجاد رونق اقتصادی در این بخش، مد نظر قرار گرفته است.

استاندار فارس با بیان اینکه ایجاد شهرک صنایع‌دارویی نیز به‌دلیل موقعیت خاص فارس در حوزه پزشکی، ضروری است، برای هر دو شهرک، زمین‌هایی بازدید شده و تقریبا در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز