خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دولت یازدهم به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی خود عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۹۲۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از دو سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد که اگر منصفانه و به دور از گرایش به نظر مخالف و موافق به عملکرد این دولت توجه شود، می‌بینیم که دولت یازدهم به بسیاری از وعده های انتخاباتی خود عمل کرده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمدرضا نعمت‌زاده که پیش از ظهر امروز شنبه در نشست سراسری مدیران صنعت، معدن و تجارت در شیراز سخن می گفت، به دو شاخص اقتصادی تورم و رکود و توصیف آنها به مثابه دو مرض مزمن در جامعه دانست و افزود: دولت در آغاز شروع به کار خود با احترام به خرد جمعی و با در نظر گرفتن نظر اقتصاد‌دانان کنترل تورم را اولویت کار خود قرارداد و پس از آن روی مولفه رکود متمرکز شد.

نعمت‌زاده در بخش دیگری از سخنانش سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در قالب اقتصاد را به عنوان چکیده تجارب و عصاره اقتصادی 3.5 دهه حکومت‌داری برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در نوروز 1395 با تکمیل شعار اقدام و عمل نشان دادند که در پیشبرد این موضوع در جامعه تردیدی ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: متاسفانه امروز بسیاری از مدیران ما با امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها آشنایی ندارند و برای تبادل ایده و گاهی توسعه فعالیت حوزه خود با خارج از کشور ارتباط می‌گیرند.

وی با تاکید بر شناسایی‌توانمندی‌ها به برون‌نگری در مسائل اقتصادی اشاره و عنوان کرد: علم و اقتصاد مرز نمی شناسد؛ همان‌گونه که در سال‌های آینده شاهد معجزاتی در حوزه اطلاعات خواهیم بود.

نعمت‌زاده اضافه کرد: برخی می‌گویند صادرات را باید توسعه دهیم اما توسعه صادرات به تنهایی امکان‌پذیر نیست و باید به همراه آن توسعه تجارت را مدنظر قرار دهیم.

وزیرصنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امروز باید بیش از گذشته روی صنایع پیشرفته کار کنیم اما این‌که تصور کنیم بی‌نیازیم درست نیست.

وی با اشاره به موفقیت ایران در مسائل بین‌المللی همچون مذاکرات بیان کرد: مذاکرات ما را به جایی رساند که آنها هم اقرار کردند که در جاهایی اشتباه کردند تا جایی که مواردی وجود ندارد که پرونده‌ای به فصل هفتم شورای امنیت برود و اینگونه بیرون آید.

نعمت‌زاده درون‌نگری، برون‌نگری و دانش‌بنیان بودن را سه مولفه مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت به عنوان محور برنامه‌ریزی در رویکرد دانش‌بنیان معرفی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 2000 طرح بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در قسمت صنایع کوچک و متوسط در کشور شناسایی شده که برای اتمام آنها شرایط ویژه با تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی آنها بیش از 90 هزار نفر به‌طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

نعمت‌زاده در رابطه با صادرات غیرنفتی نیز اظهار کرد: بازار‌های هدف و مشوق‌های صادراتی شناسایی شده‌اند که در این راستا از مدیران تقاضا می‌کنیم هر کسی در استان خود روی رشته‌های مختلف تولیداتی استان خود برنامه‌ریزی کند تا شاهد یک جهش در صادرات غیرنفتی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز تاسف از نبود شرکت‌های قدرتمند بازرگان صادراتی در کشور اظهار کرد: با وجود کاهش قیمت‌ها در بخش صادرات غیرنفتی به جز میعانات در سال 1394 نسبت به سال 1393 با وجود تنگناهای فراوان تنها دو درصد کاهش داشتیم در حالی که امسال دیگر بهانه‌ای وجود ندارد و از فرصت‌ها باید به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز