خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد خبر داد:

تولید یک‌میلیون تن سیمان در سال جاری/ تشکیل صندوق تأمین درمان کارکنان سیمان لامرد در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد از تولید یک‌میلیون تن سیمان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد که در جشن چهارمین سال تولید سیمان لامرد و دهه فجر در سالن اجتماعات معلم سخن می‌گفت ، افزود: افتخار تولید سیمان در کارخانه سیمان لامرد با ایام دهه فجر سال 1390 مصادف شد.

ابراهیم غلامزاده تصریح کرد: در سال 1383 که کلنگ احداث کارخانه به زمین‌زده شد، همه به دنبال آن بودند که محصول سیمان لامرد یا به‌عبارتی‌ دیگر کیسه سیمان لامرد در مغازه‌های مصالح ساختمانی منطقه دیده شود و این موضوع با تلاش‌ها و کوشش‌های بسیاری از طیف عظیمی در ابعاد مختلف فنی، اداری و مالی در هفدهم بهمن 1390 اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: سیمان لامرد در استان فارس و در جنوب کشور یکی از بزرگ‌ترین کارخانه سیمان است و همچنین سیمان لامرد به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده در شهرستان لامرد است و گمرک لامرد با پیگیری‌هایی که انجام شد و در طول چندماهه گذشته رتبه گمرک لامرد جزو رتبه‌های برتر کشور شده است و ان‌شاءالله در سال‌های آینده، گمرک لامرد به‌عنوان یک اداره کل در استان مطرح و فعال شود.

وی افزود: کارخانه سیمان لامرد به‌ عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده در شهرستان، استان فارس و جنوب کشور است و من به‌عنوان یک لامردی بر خودم می‌بالم وقتی‌که سیمان لامرد را در بازارهای بین‌المللی و در خارج از استان می‌بینم.

غلامزاده با بیان اینکه سیمان لامرد هرچند در شهر لامرد واقع شده اما این صنعت بزرگ متعلق به کشور است، گفت: امروز صنعتی‌ در شهرستان بنا نهاده شده و نگهداری از کارخانه و استفاده درست از تجهیزات و ماشین‌آلات و به‌روزآوری فرمول‌ها و محصولاتی که می‌تواند در بازار وجود داشته باشد و سیمان یکی از محصولاتی است که روزانه در بازار مورد مصرف قرار می‌گیرد و این کارخانه همواره با نگاه به جلو توانسته مطابق با نیازهای بازار حرکت کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان کارخانه در به ثمر نشستن تولید، گفت: شرایط صنعت و تولید در کشور شرایط خوبی نیست و ما در شرایطی به سر می‌بریم که از یک‌ طرف در نتیجه مشکلات اقتصادی داخلی، میزان مصرف داخلی سیمان به‌شدت کاهش پیداکرده و از سویی عراق که بزرگ‌ترین بازار صادراتی ایران بوده با مشکلات جنگ و کاهش قیمت نفت مواجه شده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: کشورهای حوزه خلیج‌فارس در شرایطی با فروش نفت 120 دلاری نیز خیلی پروژه تعریف کرده بودند اما در شرایط نفت 25 دلاری بسیار محتاطانه عمل می‌کنند و خیلی از پروژه‌ها با مشکلاتی روبرو شده‌اند ولی علی‌رغم تمام این مسائل با کمک همه‌ بخش‌های مختلف کارخانه توانستیم به میزان یک‌میلیون تن در سال 94 تولید داشته باشیم و ان‌شاءالله بیش از ظرفیت اسمی تا پایان سال تولید خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید با امید به آینده به جلو حرکت کنیم، افزود: انتظار می‌رود با شرایطی که پس از برجام به وجود آمده در سال آینده وضعیت اقتصادی تغییر کند.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

غلامزاده ادامه داد: ما به سرمایه انسانی به‌عنوان یک سرمایه استراتژیک نگاه کردیم و طرح طبقه‌بندی مشاغل را از فروردین سال جاری اجرا کردیم و کارکنان حقوق و مزایای خود را بر مبنای این طرح دریافت می‌کنند.

تشکیل صندوق تأمین درمان کارکنان

وی از راه‌اندازی صندوق تأمین درمان کارکنان سیمان لامرد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قبلاً تا سقف محدودی از هزینه‌های درمانی کارکنان در قالب بیمه تکمیلی پرداخت می‌شده است که 100 درصد هزینه‌های درمانی با اجرای این طرح پرداخت می‌شود و این طرح را بعد از اتمام قرارداد شرکت بیمه سامان اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری گفت: با توجه به شرایطی که در کشورهای همجوار ما وجود دارد و افراطیون و گروه‌های تکفیری در اطراف ما در حال جنگ هستند می‌بایست ما با حضور در انتخابات و حفظ وحدت ملی را فدای چیز دیگری نکنیم و در مقابل این تهدیدها ایستادگی کنیم.

غلامزاده با تأکید بر حفظ وحدت در انتخابات، اضافه کرد: کارکنان در محیط کار مکلف به پیگیری مسائل کاری هستند و نباید هیچ‌گونه بحث سیاسی صورت گیرد ولی در بیرون آزاد هستند به‌طوری‌که عملکرد آن‌ها باعث اختلاف نشود.

همچنین در ادامه این مراسم عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد گفت: از هرگونه اقدامی که در جهت افزایش تولید باشد، حمایت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است جشن بزرگ خانوادگی کارگران و کارمندان کارخانه سیمان لامرد به مناسبت چهارمین سالگرد تولید سیمان لامرد و دهه پرفروغ فجر با حضور گروه های هنری و برنامه های شاد در سالن اجتماعات معلم شهرستان لامرد برگزار شد.

کد خبر : ۳۴۵۶۲۱