خبرگزاری کار ایران

گروه لیان در لامرد به روی صحنه رفت؛

شریفیان: اظهارنظر‌‎ مسئولان شیرازی درباره گروه لیان واقعیت ندارد

گروه لیان بوشهر با سرپرستی محسن شریفیان در شهرستان لامرد به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، محسن شریفیان سرپرست گروه لیان که به مناسبت چهارمین سالگرد تولید سیمان لامرد و دهه فجر در شهرستان لامرد حضور یافته بود، در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد به اجرای برنامه پرداخت.

سرپرست گروه موسیقی لیان در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا از لامرد، بیان داشت: کنسرت‌های ما تقریبا درحال حاضر تمام شده و در حال حاضر مشغول برنامه‌های جشن دهه فجر هستیم و مهم‌ترین برنامه ما در سالن نمایشگاه بین المللی تهران بود و همچنین در ایام دهه فجر در بندرعباس، خارگ و... کنسرت داشتیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم برنامه‌های گروه را ادامه دهیم، اظهار کرد: برنامه‌ای در روز جهانی نی‌انبان خواهیم داشت و جزییات آن را در همان روزها ارائه خواهیم داد.

این نوازنده ساز نی‌انبان در پاسخ به اینکه کار جدید گروه در چه زمینه ای است، گفت: کار جدید گروه بیشتر در حوزه موسیقی بوده و امیدواریم چند اثر پژوهشی گروه را منتشر کنیم و با یک انتشاراتی قرارداد بسته ایم و درصدد آن هستیم که آثار گروه را تجدید چاپ کنیم و درحال حاضر کتاب های ما در دست علاقه مندان نیست درحالیکه چاپ دوم هم شده و به دنبال سر و سامان دادن به کارهای گذشته گروه هستیم.

شریفیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا ممانعت‌ها در صدور مجوز در ادامه فعالیت گروه مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، گفت: امیدواریم که مسئولان شیرازی تعامل بیشتری با گروه ما داشته باشند و ما هم تمام موازین را رعایت کردیم و خواهیم کرد و متاسفانه همانطور که اطلاعات اشتباهی در بوشهر درباره گروه لیان وجود داشته به شیراز هم سرایت کرده که واقعاً اظهارنظر‌‎های مسئولان شیرازی به دور از حقیقت بود و امیدواریم روزی فرصتی در اختیار ما قرار گیرد که بتوانیم توضیحاتی در مورد عملکردمان بیان کنیم هرچند عملکرد ما واضح است.

وی تصریح کرد: اگر عملکرد ما مشکل داشت نیز ما نمی‌توانستیم کنسرت‌‎های بزرگی را در تهران و نقاط مختلف برگزار کنیم و می‌دانید که چندی پیش رکورد استقبال از یک کنسرت بومی به نام گروه لیان ثبت و ضبط شد.

این نوازنده نی انبان ادامه داد: اگر ما موردی داشته باشیم قطعاً نمی‌توانیم در جای دیگر هم کنسرتی برگزار کنیم و چرا در شیراز نباید برنامه ای داشته باشیم؟

سرپرست گروه لیان بوشهر در خاتمه سخنان خود گفت: علاوه بر اینکه استان فارس از استان‌های همجوار بوشهر محسوب می‌شود و مراودات فرهنگی و موسیقی بسیاری را از دیرباز داشته ایم، درخواست من از مسئولان فرهنگی شیراز این است که کار را با تأمل و درایت بیشتری دنبال کنند.

به گزارش ایلنا، جشن بزرگ خانوادگی کارگران و کارمندان کارخانه سیمان لامرد به مناسبت چهارمین سالگرد تولید سیمان لامرد و دهه پرفروغ فجر با حضور گروه لیان در سالن اجتماعات معلم شهرستان لامرد برگزار شد.

همچنین در این مراسم بهروز سروش پور (گرگلی) هنرمند باسابقه صدا و سیما به اجرای برنامه پرداخت.

کد خبر : ۳۴۵۴۰۲