خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز:

تولید در کارخانه‌های ما در شرایط مطلوبی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۱۷

تولید در کارخانه‌های ما در شرایط مطلوبی نیست، وضعیت خوبی نداریم برخی از کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، سودهای بی‌رویه بانک‌ها، شرکت‌های اقماری که خود بانک‌ها راه می‌اندازند با پول مردم استفاده خصوصی می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعهٔ شیراز گفت: نباید فضای نوروز باعثنادیده شدن حرمت حضرت فاطمه(س) شود و جامعه یام شهادت این بانوی بزرگ را فراموش کند و رنگ و لعاب ایام عید ایام عزای این بانو را تحت شعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدالله ایمانی در که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز سخن می‌گفت با اشاره به مقارن بودن دهه دوم فاطمیه با عید نوروز افزود: توجه به ایام عزای فاطمه زهرا(س) باید در دید و بازدیدهای ما و در خیابان‌ها و مجامع عمومی ما به طور وضوح و روشن دیده شود.

وی ادامه داد: یکی از مباحثمهم در زندگی ما که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است مسئله تربیت دینی و اسلامیست، بدنه مردم ما به خاطر فاصله‌ای که در دوران پهلوی و قبل از آن هم در زندگیمان ایجاد شد و از منابع دینی، درو شدندو این دور شدن باعثگردید تا تربیت خانوادگی ما از تربیت اسلامی بودن فاصله بگیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز با تذکر این نکته که همین فاصله گرفتن مشکلات و معضلاتی برای نسل امروز و نسل‌های آینده به جا گذاشته و می‌گذارد افزود: لازم است که در خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه و جامعه فضای حاکم فضای احکام دینی باشد، فضای توجه به احکام الهی باشد، فضای توجیه گناه نباشد.

وی با انتقاد از برخی مسئولان ادامه داد: متأسفانه بعضی از دست اندرکاران و مسئولان نظام برای توجیه کارهای خلاف خودشان به مسائل شرعی استناد می‌کنند و کار خودشان را به عناوین خاصی به شرع نسبت می‌دهند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: تربیت اسلامی باید در جامعه ما شکل لازم را بگیرد؛ ما اگر درباره سبک زندگی اسلامی بحثمی‌کنیم سبک زندگی مترتب بر تربیت دینیست، تربیتی که نشأت گرفته از مسجد، قرآن و رساله مراجع تقلید باشد این تربیت، تربیت پایدار و نتیجه بخش است.

وی با ابراز امیدواری برای تحقق این موضوع در جامعه گفت متاسفانه تا به امروز و در این حوزه کاری که در حد نظام جمهوری اسلامیست انجام نگرفته است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته شیراز به افزایش قیمت برخی کالا‌ها اشاره کرد و افزود: این رشد بی‌رویه قیمت هاست که هر روز سفره خانواده‌های متوسط را خالی تر می‌کند، لذا باید مسائل را در جامعه به مقدار قابل ملاحظه‌ای که امکان پذیر است کم بکنیم.

آیت الله ایمانی افزود: تولید در کارخانه‌های ما در شرایط مطلوبی نیست، وضعیت خوبی نداریم برخی از کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند، سودهای بی‌رویه بانک‌ها، شرکت‌های اقماری که خود بانک‌ها راه می‌اندازند با پول مردم استفاده خصوصی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز