خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در دیدار با کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران:

جمهوری اسلامی همواره به دنبال تعامل با تمام کشورهای جهان بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۵۴

این کشور می تواند به عنوان یک قدرت تاثیرگذار، در اتحادیه اروپا و جامعه بین الملل نقش سازنده تری ایفا کند.

استاندار فارس، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون، همواره از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان بوده، گفت: نقش ایران به عنوان یک کشور قدرتمند، در زمینه مبارزه با تروریسم در منطقه بسیار اثرگذار و غیر قابل انکار است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد احمدی، در دیدار با کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران، در شیراز افزود: امروز شرایط، درعرصه بین الملل، دچار تحولاتی شده و همه باید با شیوه و نگاه جدیدتری یکدیگر را ببینیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: تمام ملت‌ها دارای حقوقی هستند که باید محترم شمرده شود و اگر درک همه ما از یکدیگر یک درک دست و منطقی باشد، در چنین فضایی تصمیم گیری بسیار آسان‌تر خواهد بود.

احمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره به دنبال تعامل و گسترش روابط با تمام کشورهای جهان بوده است اما معتقدیم این کار باید همراه با احترام و حفظ منافع و حقوق متقابل انجام شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس، نقش دیپلمات‌ها را در گسترش روابط کشورها بسیار موثر و مهم توصیف کرد و افزود: وجود فراز و نشیب در روابط کشورها، امری طبیعی است اما درها برای گسترش روابط هیچگاه بسته نیست.

استاندار فارس اظهار کرد: از آنجا که امروز دنیا به مدد تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و گسترش فضای مجازی تبدیل به یک دهکده جهانی و خانه‌ای شیشه‌ای شده، هیچ چیز پوشیده‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد و انسان‌ها و ملت‌ها نمی توانند نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند.

احمدی، در بخش دیگری از سخنان خود، فارس را از نظر تقسیمات کشوری، بزرگترین استان کشور دانست و ادامه داد: وجود امکانات و توانمندی‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و نفت، گاز و پتروشیمی، زمینه مناسبی برای همکاری‌های مشترک فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به وجود اماکن و آثار تاریخی، همچون تخت جمشید و پاسارگاد در این استان چهار فصل، در زمینه گردشگری و جذب توریسم نیز می توان همکاری‌های خوبی داشت.

استاندار فارس اضافه کرد: بی تردید، با حذف تحریم ها، زمینه های همکاری بسیار گسترده‌تر خواهد بود.

احمدی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش خطوط ریلی در فارس افزود: اجرای خطوط راه آهن شیراز به بندرعباس، بوشهر و خوزستان از جمله برنامه هایی است که از طریق فاینانس(سرمایه گذار خارجی) قابل اجرا است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس اضافه کرد: در حوزه پزشکی نیز استان فارس، دارای امکانات و توانمندی‌هایی است که زمینه حضور توریست سلامت را در این استان فراهم کرده است.

کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که طی ماه‌های آینده شاهد به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه۵ + ۱ باشیم.

' آجی شارما ' افزود: حل مسایل موجود و نتیجه این مذاکرات می تواند برای هر دو طرف مذاکره کننده مثمر ثمر باشد.

کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه استان فارس دارای پتانسیل های بسیاری در حوزه‌های الکترونیک، پزشکی، توریسم و تولید ۵۰ درصد از مصرف گاز خانگی است، نقش این استان را در تولید ثروت ملی بسیار موثر دانست.

' آجی شارما ' ضمن اشاره به وجود علایق و سلیقه‌های متفاوت بین دو کشور، بر تمرکز هر دوطرف به نقاط مشترک در راستای برقراری ارتباطات و تعاملات بیشتر تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ تا مذاکرات آینده در جهت برداشتن تحریم ها علیه ایران و رسیدن این کشور به حق مسلم خود صورت پذیرد.

کاردار غیر مقیم انگلیس در ایران از دلایل حضور خود در شیراز را درک و شناخت بیشتر کشور خود از پتانسیل های ایران و استان فارس و ایجاد ارتباطات بهتر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز