خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی کار کشور:

رشد قارچ گونه موسسات اعتباری، قربانی شدن تولید در کشور را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۶۲

این مسئله به‌ نوبه خود مشکلات زیادی به همراه داشته است و جای تأسف است که هر کجا دولت و مجلس نتوانست برای تأمین افزایش مستمر هزینه‌ها، راه‌حلی پیدا کند به دنبال تولید رفته است.

عضو شورای عالی کشور گفت: بانک و مؤسسات اعتباری همه‌روزه فربه‌تر می‌شوند و به همین علت است که همه‌روزه شاهد رشد قارچ گونه این مراکز و قربانی شدن تولید در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، جمال رازقی، شنبه ۲۵ بهمن‌ماه، در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران بابیان این مطلب که وضعیت تولید در کشور به‌شدت بحرانی است و بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کشور تعطیل و یا با ۳۰ درصد توان مشغول به کار هستند، اظهار داشت: یارانه تولید مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها از ابتدا تاکنون پرداخت‌نشده که این بدهی به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: افزایش حداقل دستمزد کارگران بر مبنای نرخ پایه سال ۶۹،۲. ۶۱ برابر نرخ تورم در همین مدت بوده که متأسفانه این افزایش نه‌تنها قدرت خرید کارگران را افزایش نداده بلکه باعثبروز مشکلات فراوان در جهت تأمین مخارج زندگی آن‌ها شده است.

عضو شورای عالی کار کشور به طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی پیمانکاران از دولت نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله به‌نوبه خود مشکلات زیادی را به همراه داشته است و جای تأسف است که هرکجا دولت و مجلس نتوانست برای تأمین افزایش مستمر هزینه‌ها راه‌حلی را پیدا کند به دنبال تولید رفته است.

وی ادامه داد: در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده عملاً تولید، مسئول دریافت مالیات برای دولت کرده که با این کار فشار دیگری بر تولیدکننده و سپس اشتغال ایجاد کرده است.

عضو شورای عالی کار کشور اضافه کرد: هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه تمام‌قد حمایت همه‌جانبه خود را از نظام بانکی کشور دارد که این کاربر اساس آمارهای موجود سود سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی را نصیب برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کرده است.

رازقی یادآور شد: بانک و مؤسسات اعتباری همه‌روزه فربه‌تر می‌شوند و به همین علت است که همه‌روزه شاهد رشد قارچ گونه این مراکز و قربانی شدن تولید در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: با تمامی این مشکلات امروز کارفرمایان برای معیشت کارگران با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند زیرا تا زمانی که کارگران با خیالی راحت مشغول به کار نشوند نمی‌توان از آن‌ها انتظار کار مناسب را داشت.

عضو شورای عالی کار کشور تأکید کرد: البته باید به کارفرمایانی که به دلیل عدم تأمین مباحثمالی امروز در زندان هستند نیز اشاره کرد که زندانی شدن آن‌ها به همراه بیکاری برای کارگران مجموعه همراه بوده است.

رازقی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید به فکر راه‌حل این مشکلات باشند، گفت: به اعتقاد ما هیچ راهی بهتر و سریع‌تر از آن نیست که دولت بدهی خود به بخش تولید و پیمانکاران را با بدهی آن‌ها به بانک تقابل کند و به‌جای اینکه بخش تولید و پیمانکاران به بانک بدهکار باشد، دولت از محل مطالبات بخش تولید و پیمانکاران پرداخت اصل و جریمه بدهی به‌نظام بانکی را عهده‌دار شود.

وی تأکید کرد: با این کار کارفرمایان قادر خواهند بود که نه‌تنها حداقل معیشت کارگران خود را تأمین کنند بلکه نسبت به ایجاد اشتغال بیشتر نیز اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز