خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس:

موضوع تخریب محیط زیست از مقوله حقوق بشر، پیشی گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۵۷۲

کشورمان از لحاظ کشاورزی و منابع طبیعی، صدمات شدیدی را شاهد بوده و دچار بحران‌های جدی شده است.

استاندار فارس گفت: تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در سال‌های گذشته سرعت زیادی داشته است و زندگی در کره زمین را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر سید محمد احمدی که پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز چهل و هفتمین گردهمایی روسای مراکز آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در دانشگاه شیراز، سخن می‌گفت، اظهار داشت: کشورمان از لحاظ کشاورزی و منابع طبیعی صدمات شدیدی را شاهد بوده و دچار بحران‌های جدی شده است.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بحران خشکسالی و مشکلات ناشی از آن به ویژه در زمینه تامین معیشت، بسیاری از ساکنان شهرستان های فارس در آینده ای نه چندان دور ناچار به مهاجرت از محل سکونت خود خواهند شد.

احمدی با اشاره به این که استان فارس در گذشته دارای چندین دریاچه و شرکت‌های فعال متعددی در زمینه صیادی و ماهی گیری بوده است، افزود: امروز این دریاچه ها و تالاب ها خشک شده و در نزدیکی آن ها چاه های غیرمجاز با عمق بسیار زیاد به وجود آمده است.

استاندار فارس با بیان این که تنها دو درصد از آب‌های کره زمین، شیرین و قابل شرب است، اظهار داشت: روند تخریب ناجوانمردانه منابع طبیعی، آنچنان سرعتی گرفته است که برخی از مراکز تحقیقاتی به دنبال یافتن نشانه های حیات و امکان زندگی در سایر کرات هستند.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: امروزه موضوع تخریب محیط زیست و منابع طبیعی اهمیت بسیار زیادی یافته و از مقوله حقوق بشر پیشی گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که نشست علمی روسای مراکز آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور می تواند در زمینه چاره اندیشی برای رفع مشکلات این حوزه موثر باشد، تاکید کرد: برای مقابله با روند تخریب محیطی زیست و منابع طبیعی نیازمند استفاده از ابداعات اندیشمندان دنیا و بهره گیری از توان اساتید دانشگاه ها هستیم.

وی تصریح کرد: پیشنهادات کارشناسانه اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی می تواند به عنوان قوانین در مراجع مربوطه به تصویب رسیده و در جهت شکوفایی این حوزه موثر واقع شود.

استاندار فارس با تاکید بر این که رسیدگی به معیشت مردم در کنار اهمیت بحثمحیط زیست و منابع طبیعی قرار دارد، ادامه داد: تنوع بخشی به شیوه معیشت مردم و توانمندسازی آنان به ویژه در مناطق روستایی اهمیت ویژه ای در حفاظت از محیط زیست دارد.

دکتر احمدی با اشاره به این که در فقه اسلامی به موضوع منابع طبیعی توجه شده است، اظهار داشت: باید با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش کنیم محیط زندگی و منابع طبیعی خود را مراقبت کرده و مانع از تخریب بیشتر آن شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز