خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس:

به‌دنبال برجسته کردن اشتراکات کارگر وکارفرما در استان فارس هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۴۳

در بخش تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقداماتی چون تشکیل تعاونی ها، نظارت بر عملکرد آنها، آموزش و ترویج تعاون قرار دارد و در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به اشتراک منافعی که بین کارگر و کارفرما وجود دارد، گفت: پرداخت کارمزد ساعتی دستمزد کاگران سبب تشویق کار بیشتر و باکیفیت‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز،، سهراب مختاری ظهر امروز سه شنبه، ضمن اشاره به وظایف مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اظهار کرد: این مجموعه نتیجه ادغام سه وزارتخانه کار و امور اجتماعی، وزارت تعاون و نیز وزارت رفاه است که در استان با ۱۱ دستگاه اجرایی در حال فعالیت است و با توجه به تکالیفی که بر عهده دارد به نوعی بزرگترین وزارتخانه کشور است.

وی با بیان اینکه محور کار ما بر اساس قانون کار، قانون تعاونی و بخشی از قانون تجارت صورت می گیرد، افزود: این مجموعه از جامعه هدف بسیار بزرگی برخوردار است و رسالت و اهداف سازمانی فراوانی را دنبال می کند.

مختاری با اشاره به وظیفه مجموعه متبوعش در بخش تعاون، گفت: در بخش تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقداماتی چون تشکیل تعاونی ها، نظارت بر عملکرد آنها، آموزش و ترویج تعاون قرار دارد و در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد.

وی به وظایف اداره کل در بخش روابط کار نیز اشاره و اظهار کرد: در حوزه کار، نظارت بر حسن اجرای قانون کار قرار دارد و کارگر، کارفرما و ما به عنوان نماینده دولت به اتفاق هم بر اساس قانون کار جمهوری اسلامی به صورت سه جانبه گرایی در زمینه روابط کار تصمیم گیری می کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش روابط کار، تنظیم و نظارت بر رابطه بین کارگر و کارفرما را دنبال می کنیم، گفت: اقدامی که در این حوزه روری به نظر می رسد اینست که روش مزد چگونه باشد؟ آیا اینکه کارگر تنها مزد بگیرد، کارگاه آباد می ماند؟ باید به سمتی برویم که کارگاه هایی که امکان زمان سنجی دارند دستمزد به صورت کارمزد ساعتی پرداخت شود.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم که این روش پرداخت مزد، کارگر با تلاش و کیفیت بیشتر مزد بیشتر درافت کند و این مهم سبب افزایش بهره وری و تولید ثروت می شود. کار بهتر و بیشتر باید تشویق شود و باید به سمتی برویم که کمی سختی بکشیم اما در عین سختی، آینده خوبی را برای خود رقم بزنیم؛ کارگر اگر کار نکرد، متضرر می شود چرا که کارگران امروز، کارفرمایان آینده هستند و فرهنگ کار را در جامعه، خانواده، رسانه و جای جای دولت دنبال کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه اختلاف نظر در یک جامعه زنده طبیعی است، تصریح کرد: اگرچه ممکن است که در بخش محدودی تضاد منافع کارگر و کارفرما وجود داشته باشد اما در بخش زیادی اشتراکات قرار دارد و در بخش روابط کار این اشتراکات را دنبال می کنیم و در استان فارس دنبال بزرگ کردن اشتراک منافع و تبدیل تضادها به تعامل هستیم.

وی افزود: با تلاشی که در دولت صورت می گیرد و مباحثحوزه عالی تشکلات کرگری و کارفرمایی، این تعامل ایجاد شده است.

مختاری با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ کار در جامعه، گفت: فرهنگ کار با مولفه هایی چون نظم، صداقت، امانتداری، دقت، ابتکار و پشتکار همراه است و باید تلاش کنیم تا شاهد فرهنگ کار بهتری باشیم.

وی ادامه داد: این تلاش برای ارتقای بهره وری است و بهره وری حاصل اثربخشی و کارآیی است و این دو به معنای انجام درست کار درست است و هر جایی ایرادی داریم به این علت است که از بهره وری دور شده ایم و باید تلاش کنیم تا مولفه های اصیل ایرانی و اسلامی فرهنگ کار را در جامعه جاری و ساری کنیم.

مختاری تصریح کرد: خوشبختانه با کمک استاندار و مصوبات شورای فرهنگ عمومی به ریاست آیت الله ایمانی و نیز با کمک دانشگاه شیراز در حال تنظیم سند فرهنگی توسعه کار و تلاش در فارس هستیم که برای اولین بار در کشور انجام می شود و تا پایان سال نیز رونمایی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: مفاد این سند سبب می شود که وظیفه رسانه، اموزش و دیگر قسمت ها در ارتقای فرهنگ کار مشخص شود.

مختاری افزود: تمام بزرگان و خوشنامان ما، زحمت کشیدند و تلاش کردند و در این زمینه یک پیشینه بزرگ فرهنگی و مذهبی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز