خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد فارس خبر داد:

کمک ۷۰۰ میلیارد ریالی مردم نیکوکار استان فارس به کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۶۴

پیش بینی می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تا پایان سال، حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب مشارکت‌های مردمی داشته باشد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

قائم مقام کمیته امداد فارس گفت: مردم نیکوکار و خیر فارس در ۸ ماه گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، کیوان نیازی، ظهر امروز، چهارشنبه با بیان اینکه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب سه طرح صدقات، اکرام و محسنین جذب می‌شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس تا پایان سال حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جذب مشارکت‌های مردمی داشته باشد که تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در ۶ ماهه نخست سال مبلغ حدود ۱۳۰ میلیارد ریال در طرح اکرام و محسنین و ۱۵۰ میلیارد ریال هم در بخش زکات مشارکت‌های مردمی داشته باشد.

نیازی با بیان اینکه کمیته امداد فارس حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش دارد، خاطر نشان کرد: این تعداد در طول سالیان مختلف تغییرات کمی را دارد به این دلیل که تعدادی از خانوارهای تحت حمایت که به مرز خودکفایی می‌رسند از فهرست کمیته امداد خارج شده و تعدادی دیگر افزوده می‌شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس ادامه داد: خروجی و ورودی خانوارهای تحت حمایت استان فارس در کمیته امداد امام خمینی(ره) یکسان است.

وی درباره میزان جذب مشارکت‌های مردمی در شهرستان‌های فارس تصریح کرد: میزان مشارکت‌های مردمی در بخش‌های و شهرستان‌های مختلف استان فارس بسته به وسعت شهرستان و نوع اشتغال مردم آنجا متفاوت است، به طور مثال در موضوع جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی در روز عید قربان یا عید فطر شهرستان سپیدان شهرستان شاخص است.

نیازی درباره کمک‌های مالی به کشورهای دیگر که از طریق کمیته امداد جذب می‌شود، گفت: زمانی که اعلام می‌شود برای بازسازی غزه یا کمک به مردم افغانستان و غیره کمک شود، کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کمک‌های مردمی را روی صندوق‌ها نصب می‌کند و مردم آگاهانه در این موضوع کمک می‌کنند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز وظیفه دارد مبالغ جمع‌آوری شده را در‌‌ همان نیتی که کمک شده هزینه کند به عبارت دیگر کمیته امداد امام خمینی(ره) پول هیچ کس را در جای دیگری یا حتی یک ریال پول یک شهر را در شهر دیگر هزینه نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز