خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعتبارات راه و شهرسازی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۳۶

اعتبار سال ۹۳ وزارت راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان بوده و با افزایش ۴۰ درصدی، این اعتبار در سال آینده به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفری یک روزه از کمربندی شیراز و محورهای خرامه، ارسنجان و کازرون در استان فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علی نورزاد پیش از ظهر امروز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راه سازی استان فارس گفت: اعتبار سال ۹۳ وزارت راه و شهرسازی یک هزار میلیارد تومان بوده و با افزایش ۴۰ درصدی، این اعتبار در سال آینده به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی ادامه داد: ظرف ۱۰ سال گذشته تعداد وسایل نقلیه کشور از پنج میلیون به ۱۸ میلیون خودرو افزایش یافته است و با در نظر گرفتن افزایش این روند، دولت و مجلس نسبت به تخصیص اعتبار به راهها توجه خاصی داشته اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به حجم بالای پروژه های راه سازی در استان فارس از جمله عملیات اجرای چهار پروژه راه آهن و چهار آزاد راه، پیش بینی می کنیم سال آینده اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شود.

نورزاد درباره تونل محرم شهرستان کازرون نیز گفت: برای شتاب بخشیدن به روند اتمام این پروژه در سال آینده ۱۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص خواهد یافت و ظرف دو هفته آینده پیمانکار جدید این پروژه انتخاب خواهد شد تا کارها با شتاب بیشتری دنبال شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه سازی شهرستان کازرون، اظهار داشت: اولویت پروژه‌های راهسازی در شهرستان کازرون توسعه و تکمیل محور‌ مواصلاتی شیراز – کازرون است که بیش از ۸۰ کیلومتر از این محور عملیات چهار خطه شدن آن به اتمام رسیده است.

هوشنگ عشایری به عملیات چهار خطه کردن تنگه ابوالحیات اشاره کرد و افزود: این محور به طول ۲۰ کیلومتر توسط پیمانکارن در حال اجراست که ۶ کیلومتر از این عملیات به پایان رسیده است.

عشایری ابراز امیدواری کرد در صورت تزریق منابع مالی تا پایان سال ۹۵ محور شیراز – کازرون به بزرگراه تبدیل شود.

گفتنی است در این سفر یک روزه معاون امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز