خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سازمان بهزیستی جور کم‌کاری ارگان‌های دیگر را می کشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۰۴

بهزیستی در حال حاضر جور کم‌کاری سازمان‌های دیگر را برعهده‌گرفته و کمپ‌هایی را برای جمع‌آوری و آسیب‌شناسی کودکان خیابانی و متکدیان احداثکرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی در حال حاضر جور کم‌کاری سازمان‌های دیگر را برعهده‌گرفته و کمپ‌هایی را برای جمع‌آوری و آسیب‌شناسی کودکان خیابانی و متکدیان احداثکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، همایون هاشمی، پیش از ظهر امروز یکشنبه دوم آذرماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته پیش‌نویس بازنگری شده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در کمسیون اجتماعی دولت تأیید شد و انتظار داریم که این قانون بازنگری شده به‌زودی از طریق دولت پی گیری شود.

وی با اشاره به ۱۲ آذرماه، روز جهانی معلولان و بزرگداشت این روز گفت: در این روز برنامه‌های جامه‌ای را در سراسر کشور خواهیم داشت.

رئیس بهزیستی کشور بابیان این مطلب که در ایران به‌واسطه سرمایه‌گذاری‌های خوبی که صورت گرفته است معلولان ما روزبه‌روز توانمندتر می‌شوند ادامه داد: در روز جهانی معلولان بیشتر در حوزه توانمندسازی و معرفی توانمندی‌های معلولان کارخواهیم کرد.

وی حضور بیش از ۱۰۰ نفر از معلولان در کاروان غدیر المپیک را موفقیت بزرگی دانست و اضافه کرد: در بحثتوانمندسازی برگزاری جشنواره‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد.

هاشمی بیان کرد: در راستای دسترسی آسان برای معلولان ستادها و دبیرخانه‌هایی فعال‌شده است همچنین که در خصوص رسیدگی به سالمندان کارهای خوبی صورت گرفته است و استان فارس جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

وی با اشاره به ساماندهی دو هزار ۵۰۰ معتاد و کارتن‌خواب در پایتخت که در ۶ ماه گذشته صورت گرفته است گفت: در سال ۹۲ قریب به ۵ هزار ۱۰۰ کودک خیابانی در کل کشور ساماندهی کردیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این آمار سه برابر شود.

هاشمی عنوان کرد: بهزیستی در حال حاضر جور کم‌کاری سازمان‌های دیگر را برعهده‌گرفته و کمپ‌هایی را برای جمع‌آوری و آسیب‌شناسی کودکان خیابانی و متکدیان احداثکرده است.

وی ابراز داشت: فارس جزو ۵ استان نخست در خصوص کودکان کار و خیابانی است که علت آن اعتیاد، طلاق، فقر و احساساتی کار کردن مردم است.

رئیس بهزیستی کل کشور افزود: در بررسی‌های انجام‌شده در خصوص بومی بودن متکدیان متوجه شدیم که ۸۶ درصد آن‌ها بومی نبوده‌اند و بیشتر از کشور پاکستان و افغانستان وارد کشور شده‌اند.

وی با اداره به اینکه این کودکان کار به‌صورت شبکه‌ای برای دیگران کار می‌کنند گفت: درآمد روزانه کودکان کار بیش ۴ برابر حقوق اداره کار است.

در ادامه این نشست خبری مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس گفت: در ۶ ماه گذشته یک صدو ۷۶ نفر از کودکان کار و متکدیان را ساماندهی کرده‌ایم که ۶۸ درصد آن‌ها ایرانی نبودند و همچنین ۶۰ درصد زیر ۱۴ سال بودند.

موسوی به راه‌اندازی شورای ساماندهی در استان فارس خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان بودجه برای کودکانی که در استان فارس از تحصیل بازماند تخصیص داده‌شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز