خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز:

توجه به مشاغل خانگی در جامعه ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۲۲۷

کاهش هزینه‌ها در ایجاد و استمرار فعالیت مشاغل خانگی دلیلی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این فعالیت اقتصادی در جامعه است.

ئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی در اقتصاد مقاومتی و نیز افزایش درآمد ملی، گفت: کاهش هزینه‌ها در ایجاد و استمرار فعالیت مشاغل خانگی دلیلی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این فعالیت اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سعیدرضا عابد، ظهر امروز شنبه، در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی در شهرداری منطقه هفت شیراز با تشریح برخی مزایای مشاغل خانگی، اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین مزایای مشاغل خانگی، حفظ اصول انسانی در محل کار است چرا که مشاغل خانگی به راحتی می‌توانند سطوح بالاتری از حس انسان دوستی را نسبت به شرکت‌های معمولی از خود نشان دهند.

وی افزود: از دیگر مزایایی که می‌توان برای این مشاغل برشمرد، توجه به عملکرد بلند مدت در این نوع مشاغل است چرا که یک کسب و کار خانگی راحت‌تر از مدیرانی که باید به طور سالیانه حساب پس دهند، می‌توانند به کارهای بلند مدت بیندیشد.

عابد با بیان اینکه کیفیت نیز در مشاغل خانگی مطلوب است، خاطرنشان کرد: کسب و کارهای خانگی مدت هاست که مزیت ارائه کیفیت و بها دادن به مشتری را حفظ کرده‌اند.

پایین بودن هزینه راه اندازی، پایین بودن میزان ریسک سرمایه گذاری، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه از دیگر مزایایی بود که عابد برای ایجاد مشاغل خانگی بدان اشاره کرد.

عابد با بیان اینکه حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و امکان کارکردن به صورت پاره وقت از دیگر مزایای مشاغل خانگی است، تصریح کرد: تناسب با ویژگی‌های جسمی افراد معلول و کم توان، آزادی و استقلال عمل بیشتر و احتیاج به آموزش‌های ساده و کوتاه مدت نیز از جمله دیگر امتیازاتی است که برای مشاغل خانگی می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی از امتیاز ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، انعطاف پذیری کار و توسعه فرهنگ کار در خانواده نیز برخوردار است.

عابد با اشاره به جایگاه فعالیت مشاغل خانگی در خاور دور از جمله در چین، گفت: در بین برندهای بر‌تر کفش در جهانی نامی وجود دارد که تمام تولیداتش در قالب مشاغل خانگی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تقسیم کار دقیقی که در تولید این محصول وجود دارد، افزود: تولیدات خانگی که به صورت شبکه‌ای صورت می‌گیرد و هر جز محصول نهایی توسط تولید کننده مشاغل خانگی صورت می‌گیرد، کیفیت این گونه محصولات را نیز در پی دارد.

عابد با اشاره به قانونی که در زمینه همکاری نهادهای شهری در حمایت از مشاغل خانگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی و ماده ۳۰ دستورالعمل اجرایی مشاغل خانگی نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی در محل شهرداری منطقه هفت شیراز برگزار شد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی نخستین نمایشگاه در سطح شهر شیراز است، افزود: راه اندازی این غرفه‌ها نقشی بسیار مهم در فروش تولیدات مشاغل خانگی و رونق بخشی به بازار و تولیدات مشاغل خانگی دارد.

عابد با اشاره به همکاری شهرداری منطقه هفت و نیز معاون برنامه ریزی فرمانداری شیراز در برپایی این نمایشگاه، تصریح کرد: تعامل بین دستگاهی از جمله دستگاه‌های عمومی غیردولتی که اولویت فعالیتشان ارائه خدمت به مردم است می‌توانند با حمایت از محصولات مشاغل خانگی در حذف هزینه‌های سربار تولیدات و ارائه خدمات ارزان قیمت به مردم بسیار اثرگذار باشند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیراز بر فرهنگ سازی در جامعه نسبت به توجه به ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی تأکید و اظهار کرد: فرهنگ سازی از سنین جوانی و نوجوانی نقشی اساسی در نهادینه کردن ارزش‌ها در میان شهروندان یک جامعه دارد و از این رو بازدید دانش‌اموزان در قالب تور‌ها و یا عرضه محصولات دانش آموزان در این نمایشگاه‌ها نیز نقشی مهم در حمایت از مشاغل خانگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز