خبرگزاری کار ایران

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام:

دولت تدبیر و امید از اراده واقعی برای تعیین تکلیف وزارت علوم برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۵۸

امید می‌رود دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری کشور با رای اعتمادی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دکتر دانش خواهند داد، جایگاه علمی و پژوهشی کشور را در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است، حفظ کند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: در حالیکه مجلس وظایف مختلف قانونگذاری دارد، یکی از وظایف مهم آن هم تحقیق و پرسش از وزرا است و از همین رو دولت باید در برابر مجلس پاسخگو باشد. اما این اختیار غیر قابل انتقال باعثشده تا بخش اعظم از در یک سالی که از استقرار دولت تدبیر و امید گذشته است، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بدون وزیر و با انتصاب سرپرست اداره شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، دکتر جعفر مهرداد، ظهر امروز، دوشنبه، با بیان این مطلب که با وجود این، دولت تدبیر و امید از اراده واقعی برای تعیین تکلیف وزارت علوم برخوردار است، افزود: امید می‌رود دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری کشور با رای اعتمادی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دکتر دانش خواهند داد، جایگاه علمی و پژوهشی کشور را در راستای سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است، حفظ کند.

وی باتاکید بر این موضوع که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور زیربنای حرکت‌های علمی و اقتصادی کشور محسوب می‌شوند، افزود: ایران با پیشرفت‌های علمی که بدست آورده است سکان دار علم و تولید علم در منطقه، در بین کشورهای اسلامی ودر جمع کشورهای اپک است.

این چهره ماندگار علمی و دانشمند جهان اسلام با اشاره به این موضوع که ایران رتبه ۱۷ تولید علم جهان را در اختیار دارد افزود: دانشگاه‌ها مظهر تولید اندیشه‌اند و جوانان با استعداد و با هوش باتحصیل و تحقیق سرنوشت کشور را در ابعاد مختلف تعیین می‌کنند.

مهراد ادامه داد: از این رو شایسته است که وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر چه زود‌تر انتخاب و معرفی شود.

به اعتقاد وی، دکتر دانش با کسب رای اعتماد به ترسیم جایگاه علمی وزارت علوم خواهد پرداخت و مدیریت علمی بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری حاکم خواهد کرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وزیر پیشنهادی رییس جمهور را فردی دانشگاهی با شخصیتی انقلابی و دارای از مدارج علمی دانست و افزود: مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دکتر دانش را بخوبی می‌شناسد و در صورت کسب رای اعتماد به طرز علمی با وی همکاری خواهد کرد.

مهراد افزود: با سابقه‌ای که در دوران حضور به عنوان معاون برنامه ریزی وزارت از خود به جای گذاشته است نشان داده که مهم‌ترین وجه شخصیتی‌اش آن برنامه ریزی است.

وی که معتقد است، دانش با این خصیصه موفقیت وزارت علوم را در آن دوره به ارمغان آورده است، می‌افزاید: برنامه ریزی فرآیندی وابسته به شخص است و دکتر دانش با استعداد و با سابقه علمی که در نحوه اجرای برنامه‌های وزارت علوم داراست می‌تواند این وزارتخانه را در مسیر تعالی قرار دهد.

مهراد ادامه داد: در دوره‌ای که دکتر دانش، معاونت برنامه ریزی وزارت علوم را بعهده داشت، بهای نفت درست مثل زمان حاضر بشدت تقلیل یافته بود. اما وی با تدبیر و چاره جویی خرید متمرکز نشریات علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور را بر عهده سه سازمان یعنی مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری، دانشگاه تهران، و دانشگاه تربیت مدرس گذاشت.

وی افزود: دکتر دانش این برنامه را به طرز نیکو اجرا کرد، طوری که اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیاز‌های اطلاعاتی خود را قادر بودند از طریق این سه موسسه تامین کنند.

وی در پایان گفت: دکتر دانش با اندیشه و رای معتمدان علمی دانشگاه‌ها و مراکر تحقیقاتی بودجه بندی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری را نیز بهمین نحو و بطرز نیکو انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز