خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۲۰

سازمان فرهنگی اجتماعی طرحی را در دست مطالعه و بررسی دارد که با استفاده از آن ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس اجرا خواهد شد و در این زمینه در حال تدوین رئوس آموزشی این طرح هستیم.

جلسه هم اندیشی مسئولین اولیاء و مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش با کارشناسان حوزه اجتماعی شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی در این جلسه با تأکید این نکته که خانواده اولین و مهمترین رکن جامعه می باشد اظهار داشت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از خانواده آغاز می شود و ضرورت توجه و اهمیت دادن به بنیان خانواده به دلیل نقش راهبردی آن در جامعه است.

سید علیرضا دیهیمی گفت: ویژگی آموزش و پرورش داشتن گسترده ترین نظام آموزشی با سه محور اصلی دانش آموز، مربی و اولیاء است که هر سه از جایگاه مهمی برخوردار هستند که این یک فرصت مناسب برای نهادهای فرهنگی و آموزشی است تا با هم گرایی بیشتر بتوانند آموزش های شهروندی را اجرایی کنند.

وی افزود: حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی به دلیل توانمندی در ارائه مشاوره های تربیتی و روانشناسی به شهروندان می تواند بازوی پرتوانی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش باشند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی طرحی را در دست مطالعه و بررسی دارد که با استفاده از آن ارائه آموزش های شهروندی به دانش آموزان توسط مربیان پرورشی در مدارس اجرا خواهد شد و در این زمینه در حال تدوین رئوس آموزشی این طرح می باشیم.

وی افزود: در این طرح ابتدا مربیان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش طی دوره هایی باید ها و نبایدهای آموزش فرهنگ شهروندی را در حوزه های پسماند، ترافیک، فضای سبز، ایمنی و آتش نشانی آموزش دیده و پس از آن به منظور کاربردی کردن به دانش آموزان آموزش خواهند داد.

دیهیمی با اشاره به ارائه آموزش های شهروندی در مناطق الحاقی شیراز و نقاط کم برخوردار به عنوان جامعه هدف در آموزش فرهنگ شهروندی گفت: درحال حاضر ارائه شیوه های سبک زندگی اسلامی در خانه های محله از اولویت های کاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی است و از این رو برای نخستین بار در خانه محله کوشک میدان کارگاه آموزش فرزند پروری را برگزار کرده ایم.

وی اظهار داشت: ارائه روش صحیح تربیت کودکان توسط والدین، ارائه شیوه های صحیح تربیتی، جایگاه تغذیه در سلامت جسمی کودکان و نقش عفاف و حجاب در مصونیت خانواده ها از جمله رئوس ارائه شده در آموزش های فرهنگ شهروندی در این خانه محله بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز