خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تشریح کرد:

اقدامات شهرداری شیراز به منظور به‌سازی و آماده سازی مدارس شهر شیراز

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۷۴۴

در این ستاد، اقدامات لازم در خصوص پاکسازی و شستشوی مدارس و همچنین جمع آوری پسماند‌ها از سطح شهر و محیط‌های رفت و آمد دانش آموزان انجام گرفت.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: ستاد مهر با هدف ارائه خدمات به دانش آموزان و به منظور بهسازی و آماده سازی مدارس اقدامات بسیار زیادی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، رمضان امینی ظهر امروز، چهارشنبه، در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام گرفته در ستاد مهر شهرداری شیراز افزود: در این ستاد، اقدامات لازم در خصوص پاکسازی و شستشوی مدارس و همچنین جمع آوری پسماند‌ها از سطح شهر و محیط‌های رفت و آمد دانش آموزان انجام گرفت.

وی ادامه داد: شستشوی تمام المان‌های شهری اعم از پل‌های هوایی، ایستگاه‌های اتوبوس، مخازن زباله و نیمکت‌های سطح شهر از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

این مقام مسوول، شستشو و پاکسازی تمام تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سطح شهر خصوصا اطراف مدارس، پاکسازی تبلیغات و پوستر‌های غیر مجاز در سطح شهر و دیوارهای مدارس را از دیگر اقدامات انجام گرفته در ستاد نهر دانست و افزود: تمام اقدامات انجام گرفته جهت بازگشایی مدارس در سطح شهر در طول سال نیز انجام می‌گیرد اما این اقدامات به مناسبت بازگشایی مدارس به طور ویژه انجام می‌گیرد.

امینی گفت: نظافت و شستشوی جدا کننده‌های ترافیکی سطح شهر، حاشیه شویی معابر، مراجعه ماشین آلات بازیافت به مدارس جهت جمع آوری مواد بازیافتی و توزیع کارتن پلاست در مدارس از دیگر اقدامات انجام گرفته در ستاد مهر شهداری شیراز است.

معاون اجرایی و خدمات شهری افزود: یک هزار و ۹۰۰ ساعت کار نیروی انسانی، ۸۳۵ ساعت کار تانکر آب و ۳۱۳ ساعت کار خودرو خدماتی جهت انجام اقدامات در ۳۳۸ مدرسه مورد استفاده قرار گرفته است.

امینی در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت سرویس مدارس گفت: ۸ هزار دستگاه خودرو تاکسی و شخصی با به کارگیری ۲۶ شرکت حمل و نقل جهت تامین سرویس مدارس به کار گیری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به همراه بازگشایی مدارس ترافیک نیز افزایش پیدا می‌کند چند جایگاه سوخت CNG با هماهنگی شورای ترافیک شهرستان جهت سوخت سرویس‌های مدارس اختصاص داده شده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز تهیه برچسب جهت نصب بر روی سرویس‌های مدارس، هماهنگی با اداره کل پست جهت تسریع در ثبت نام متقاضیان اخذ سرویس مدارس از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص عنوان کرد.

امینی گفت: ۱۵ دستگاه پل هوایی عابر پیاده به وت رمپی با هدف تسهیل در عبور و مرور دانش آکموزان در بلوار‌های هفت تنان، دکتر حسابی، سرداران، دلاوران بسیج، رحمت، پاسداران، نواب صفوی، رسول اعظم، امیر کبیر و کمربندی نصب شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در خصوص ایمن سازی بلوار‌ها و معابر اقدامات لازم جهت خط کشی عابر پاده، نصب تابلو ویژه مدارس، نصب چراغ چشمک زن انجام گرفته است که فرایند ایمن سازی تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار گذرگاه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۳۰۰ مورد اقدامات لازم جهت ایمن سازی آن اعم از خط کشی و نصب تابلو انجام شده است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز ساخت و نصب ۳۰۰ عدد تابلو راهنمای مسیر شهری در تقاطعات جدید الاحداثو معابر شهری وِزه تسهیل در عبور مرور، آماده سازی و توسعه تجهیزات و امکانات پاک‌های ترافیکی را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

امینی گفت: در ستاد مهر شهرداری شیراز ۴۴ اصله درخت و همچنین ۱۰۰ درختچه کاشته شد.

وی ادامه داد: هرس ۲۷۹ اصله درخت، قطع ۱۳ اصله درخت خشک شده و تنه درخت و واکاری مجدد، کاشت ۱۹۹۲ متر مربع گل و گیاه، و همچنین اهداء ۳۳۸ گلدان گل از دیگر اقدامات انجام گرفته در خصوص بازگشایی مدارس است.

وی افزود: ترمیم مکان‌های حفاری شده در سطح شهر تا ۲۵ شهریور ماه، جلوگیری از هر گونه حفاری از ۱۵ شهریور الی ۲۰ مهر ماه، ترمیم دال‌ها و پل‌های مقابل مدارس، اصلاح آبخور درختان، نصب ۹ عدد آب سرد کن، تاسیسات، شستشوی محوطه مدارس، اجرای ۱۸۰ متر مربع ایزوگام از اقدامات انجام گرفته در ستاد مهر است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: بیش از ۳۰ هزار متر مربع روکش و لکه گیری آسفالت در مدارس و خیابان‌های متتهی به مدارس انجام شده است.

این مقام مسوول اهدای قرآن و رحل، اهدای گل به دانش آموزان، تهیه و نصب بنر آغاز سال تحصیلی، رنگ آمیزی بدنه و درب مدارس به متراژ ۲ هزار ۴۵۴ متر مربع، برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و آتش نشانی، توزیع بروشور با موضوع ایمنی مدارس، برگزاری مانور زلزله به مناسبت روز مقابله با زلزله، مانور آموزشی اطاء حریق با خاموش کننده‌های دستی از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد مهر بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز