خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشورصورت گرفت؛

شناسایی شبکه اصلی کلاهبرداری پیامکی توسط پلیس فتای فارس

کد خبر : ۲۲۱۴۵۱

پلیس فتای فارس برای نخستین بار در کشور موفق به شناسایی شبکه اصلی کلاه‌برداری پیامکی و کارت به شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: پلیس فتای فارس برای نخستین بار در کشور موفق به شناسایی شبکه اصلی کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمدعلی گودرزی، یکشنبه، ۱۸ آبان ماه، در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: با گشت‌های هدفمندی که نیروهای پلیس در فضای مجازی انجام می‌دهد متوجه شبکه کلاهبرداری پیامکی و کارت به کارت شد که به مدت دوسال در سطح کشور فعالیت داشته است.

وی تصریح کرد: از ۴ ماه پیش پلیس فارس با تشکیل یک تیم ویژه متشکل از کار‌شناسان و مهندسین خبره اقدامات فنی را آغاز کردند که پس از چند ماه تلاش شبانه‌روزی برای نخستین بار در کشور موفق به شناسایی شبکه اصلی این کلاه‌برداری شدند.

وی با اشاره به اینکه این کلاه‌برداران از داخل زندان استان البرز اقدام به عمل مجرمانه می‌کردند، بیان کرد: همکاران و شرکای این مجرمان در خارج از زندان کار پول‌شویی را انجام می‌دادند.

سردار گودرزی بابیان این مطلب که تعداد ۲۳ نفر از این کلاه بردان دستگیرشده‌اند و ۱۲ نفر از آن‌ها در استان فارس به جرم خود نیز اعتراف کرده‌اند، گفت: تعداد ۳ هزار سیم‌کارت با هویت مشخص در مدت دو سال وارد این زندان شده است همچنان که تعداد ۲۳۰ دستگاه تلفن همراه نیز مورداستفاده کلاه بردان در زندان قرارگرفته است.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه مال‌باختگان این کلاه‌برداری بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام شدند که این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

گودرزی ادامه داد: نظامند کردن توزیع سیم‌کارت توسط اپراتورهای تلفن همراه امر مهمی است که باید به آن توجه شود.

فرمانده نیروی انتظامی فارس از مردم کل کشور که از آن‌ها به این صورت کلاهبرداری شده است خواست تا به نزدیک‌ترین مرجع قضایی یا انتظامی مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: پیام‌هایی که مبنی بر برنده شدن شما در مسابقه‌هاست توجهی نشان ندهند زیرا این‌یک دام از سوی کلاهبرداران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز