خبرگزاری کار ایران

در طرح بهبود سوء تغذیه، توسط کمیته امداد استان فارس انجام شد؛

حمایت از ۴ هزار کودک زیر ۶ سال

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۰۴

برنامه امنیت غذایی کودکان زیر ۶ سال از سال ۱۳۷۹ با هماهنگی و همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال خانواده‌های که صرفاً در اثر فقر به سوء تغذیه دچار شده‌اند اجرا می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از اجرای طرح بهبود سوء تغزیه جهت کودکان بی‌بضاعت خبر داد و گفت: هم اکنون ۴ هزار کودک زیر ۶ سال تحت حمایت این طرح قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، عباس شکری امروز، یکشنبه، ۱۸ آبان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه امنیت غذایی کودکان زیر ۶ سال از سال ۱۳۷۹ با هماهنگی و همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر ۶ سال خانواده‌های که صرفاً در اثر فقر به سوء تغذیه دچار شده‌اند اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون در ۱۷ شهرستان استان فارس در حال برگزاری است که سرانه پرداختی برای هر کودک به صورت ماهانه ۶۰۰ هزار ریال است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس با اشاره به اینکه این طرح برای کودکانی که دچار سوء تغذیه و همچنین کودکانی که بضاعت مالی ندارند، اجرا می‌شود، تصریح کرد: جهت اجرای این طرح در هر ماه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود.

شکری ادامه داد: در این طرح کودکان توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و معرفی می‌شوند که سبد غذایی به آن‌ها تعلق خواهد که بعد از سه ماه طرح پایش توسط همین دانشگاه انجام و کودکانی که بهبود یافته‌اند از این طرح خارج و کودکان جدید جایگزین می‌شوند که اگر کودکی بعد از سه ماه بهبودی کامل به دست نیاورد زمان بیشتری و تا هنگام بهبودی کامل تحت حمایت این طرح خواهد بود.

به گفته وی سبد غذایی شامل گوشت قرمز، یا مرغ یا تن ماهی، حبوبات، ماکارونی، روغن، پنیر و… است.

شکری خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز ۱۴۰۰ کودک زیر ۶ سال از این طرح بهره‌مند شدند که در سال گذشته سرانه پرداختی آن‌ها ۵۰۰ هزار ریال بود.

وی گفت: اداره بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سرفصل‌های مختلفی از جمله: بیمه و درمان، پیشگیری و بهداشت، بیمه‌های اجتماعی، امنیت غذایی، اعزام و اسکان بیماران، بیمه مکمل درمان و… به نیازمندان خدمات ارائه می‌کند و با سایر سازمان‌ها و دستگاههای مرتبط همکاری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز