خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

از تمام کارهایی که متکی به علم و فن‌آوری باشد، حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۹۶

با توجه به مسئله علم و فناوری در کشور می‌توان از اتکا به درآمدهای نفتی کم کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: با توجه کردن به مسئله علم و فناوری در کشور می‌توان از اتکا به درآمدهای نفتی کم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، اسحاق جهانگیری، صبح امروز، شنبه، ۱۹ مهرماه، در بازدید از پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تمام‌کارهایی که متکی به علم و فن‌آوری باشد حمایت می‌کنیم چراکه امروزه تمام کشور‌ها به سمت جهت‌گیری‌های توسعه، صادرات و جهانی‌شدن پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت امروز در تمام مناطق جهان بر مبنای علم و دانش استوار است و بر همین اساس تولید علم و فناوری کلید اصلی برای توسعه کشور‌ها محسوب می‌شود.

جهانگیری با بیان این مطلب که با توجه کردن به مسئله علم و فناوری در کشور می‌توان از اتکا به درآمدهای نفتی کم کرد، گفت: باید چیزی را جایگزین نفت کرد که ادامه‌دار باشد و به همین خاطر ارزش‌افزوده ذهن انسان مهم‌ترین و بهترین گزینه‌ای است که باید به یک موضوع مهم اقتصادی در کشور تبدیل شود همچنین که سیاست جدی رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید ایجاد بازار بزرگی برای محصولات دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: باید کالاهای تولیدی جایگزین اجناس وارداتی شوند و تولید داخلی موردحمایت قرار گیرد اما این جایگزینی نباید به هر قیمتی باشد بلکه باید کالا‌ها کیفیت مناسبی داشته باشند.

معاون اول دولت تدبیر و امید اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری نقش کلیدی دارند زیرا نقطه اتصال علم و صنعت هستند و سیاست دولت، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یک استان مهم دانشگاهی است و دانشجویان و نخبگان این استان جزو سرمایه‌های ارزشمند کشور به‌ حساب می‌آیند، اذعان داشت: در این استان وجود پارک علم و فناوری می‌تواند بسیار مؤثر باشد و شیراز پیشتاز و خط اول این مسئله باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز