خبرگزاری کار ایران

آغاز دهه فرهنگ در فارس؛

استقبال از یاد روز حافظ با اجرای یک هزار ۱۰۰ برنامه

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۳۹

دهه فرهنگ از یازدهم مهرماه به مدت ۱۰ شب با اجرای برنامه‌های فاخر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اجرای یک هزار ۱۰۰ برنامه در دهه فرهنگ به استقبال یاد روز حافظ می‌رویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی شامگاه جمعه، ۱۱ مهرماه در آئین گشایش دهه فرهنگ در استان فارس اظهار داشت: دهه فرهنگ از یازدهم مهرماه به مدت ۱۰ شب با اجرای برنامه‌های فاخر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دو روز ابتدایی دهه و یاد روز مولانا بیان کرد: ویژه‌نامه برنامه بزرگداشت این شاعر و عارف ۱۱ و ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود، همچنین ۴ روز نیز ویژه‌برنامه‌های عید سعید غدیر خم است که ۱۳ تا ۱۶ مهرماه به اجرا درخواهد آمد.

مریدی بابیان این مطلب که برنامه‌های دهه فرهنگ هرروز از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب در تالار حافظ برگزار می‌شود افزود: ۴ روز پایانی را نیز اهالی فرهنگ و هنر میزبان مردم در ۱۷ تا ۲۰ مهرماه خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یک هزار ۱۰۰ برنامه در دهه فرهنگ پیش‌بینی‌شده است که ۲۰۰ ساعت از این تعداد برنامه به اجرای موسیقی اختصاص دارد، ‌ ۲۰۰ ساعت نمایش، ۴۰۰ ساعت هنرهای تجسمی، ۴۰۰ ساعت سخنرانی علمی، ۵۰ ساعت نمایش فیلم، ۵۰ ساعت رسانه‌های دیجیتال و ۵۰ ساعت غرفه‌های نمایشگاهی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در ادامه این آئین استاد تمام بخش ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اذعان داشت: ترسیم مولانا تلفیقی از ظاهر و باطن است که هیچ‌کدام مزاحم دیگری نیست بلکه مؤید همدیگر هم هستند.

یوسف نیری اضافه کرد: مولانا مسیر دقیق جغرافیایی شگفت‌انگیز باطن انسان را نشان می‌دهد همچنین که حافظ و سعدی زیرساخت‌های فرهنگی پولادینی دارند که دارای هندسه است وکسانی که در راستای هندسه زبانی هستند افراد فرهیخته‌ای شناخته‌شده‌اند.

به گزارش ایلنا، آئین دهه فرهنگ از امروز با اجرای پرده‌خوانی و شمع افروزی آغاز شد و با یاد روز حافظ در ۲۰ مهرماه به اتمام می‎رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز