خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس:

مردم فارس در ۶ ماهه اول امسال ۱۳ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

کد خبر : ۲۰۶۱۴۴

در ۶ ماهه اول سال گذشته ۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که بهره‌گیری از ظرفیت جامعه تبلیغی و استفاده از رسانه‌ها و ابهام زدایی در حوزه زکات از مهم‌ترین دلایل افزایش ۵ برابری پرداخت زکات از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس از پرداخت ۱۳ میلیارد تومان زکات توسط مردم خیر ومتدین استان خبر داد و گفت: این مبلغ از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس با بیان اینکه مبلغ ذکر شده شامل زکات خالص و پروژه است، خاطر نشان کرد: مبلغ ذکر شده نسبت مدت مشابه سال قبل پنج برابر رشد داشته است.

وی به میزان زکات دریافتی مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال گذشته ۴ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که بهره‌گیری از ظرفیت جامعه تبلیغی و استفاده از رسانه‌ها و ابهام زدایی در حوزه زکات از مهم‌ترین دلایل افزایش ۵ برابری پرداخت زکات از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس، گام‌های آموزشی از جمله آموزش ۱۰۰۰ نفر از عاملین زکات و همچنین گام‌های پژوهشی را از جمله اقدامات ابهام زدایی در حوزه زکات بیان کرد.

خوشنویس افزود: مردم خیر و متدین شهرستان‌های مرودشت، خرامه، اقلید و فسا بیشترین میزان پرداختی زکات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات در استان فارس جمع آوری شود.

این مقام مسوول در زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس تصریح کرد: مردم نیکوکار و متدین استان فارس در سال گذشته با پرداخت ۲۲ میلیون تومان زکات مقام اول کشوری را از نظر حجم به خود اختصاص دادند.

خوشنویس خاطر نشان کرد: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و براساس احکام مقام معظم رهبری زکات هر محله و منطقه باید صرف نیازمندان‌‌ همان مکان شده و اولویت بعدی هزینه کردن زکات در پروژه‌های عام المنفعه مثل ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم، راه روستایی و غیره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز