خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

همه روزهای شیراز، روز شعر و ادب است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۸۶۱

ادب و فرهنگ در هر جامعه‌ای، ریشه در خیال‌های شاعرانه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس بااشاره به اهمیت بزرگداشت و تکریم ازاصحاب شعر و ادب در استان فرهنگ پرورفارس افزود: پدید آورندگان این گونه آثار، گواه عاشقانه ها و جاودانه های فرهنگ و تمدن هر قوم و قبیله اند. شهری که تربت بزرگان عرصه ادب و فرهنگ را در خود دارد و بوی عطر همیشه رنگین گلهای ادب و فرهنگ همه جای آنرا پر کرده است، همه روزهای آن روز شعر و ادب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، بهزاد مریدی ادامه داد: درسالروز شعر و ادب، جایگاه این روز ردپایی دارد در روزهای آکنده از مهر و محبت، با ترانه های شاد آهنگین در خیال پر رمز و راز همه مردمی که از دیر باز تا به امروز عاشقانه ها را دوست دارند.

وی با تاکید بر اینکه روز شعر و ادب ما را به یاد بزرگانی می اندازد که گاه ها را پیموده اند و نگاه ها را در افق‌های همیشه جاویدان عشق به نظاره نشسته اند، تصریح کرد: این ایام یاد روزهایی که عشق را در آن ماندگار تر می سازد، یاد یادها… یاد شاعرانی از جنس نور یاد ادیبانی چون سعدی و حافظ و پس از آن، وصال و قاآنی و شوریده و فریدون توللی و حمیدی شیرازی ها و بزرگانی که درهمین نزدیکی ها، پا را از جاده معرفت و عشق فراتر گذاشتند و در راستای شور و مقاومت سالهای جنگ و خون سرودند، برای ملت و برای وطن، و جاودانه ماندند در تاریخ عشق و عاشقانی که این راه را امروز در حرکت اندو غرق در بحر بی کران شعرو ادب هستند را زنده می دارد.

مریدی اظهارداشت: این روز را بر همه این آسمانی ها و هنرمندان شعر و ادب از گذشته های دور تا به امروز تبریک و شاد باش می‌گویم وامید آن دارم طایر خیال شاعرانه تان تا افق های شعر و محبت و بی کرانگی ادبیات بلند باشد و عطر خوش بهار در همه فصول پهنه ادب و فرهنگ فارس، مشام عاشقان را شادان کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس اظهارداشت: در سالی که مقام معظم رهبری نگاهی متفاوت به فرهنگ داشته اند، لزوم پاسداشت این فرهنگ را - به عنوان عضوی از بدنه ادبی فرهنگی - بر خود فرض می دانم و سلام وادب صمیمانه خود را در این روز فرخنده برای شما اندیشمندان حوزه شعر و ادب ارزانی خواهم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس در پایان بیان کرد: شکر خایی و خیال انگیزی زیبای شاعران و فرهیختگان استان فارس که همیشه درخشان بوده اید را از خداوند خواستارم و گرمی دم مسیحاییتان را از پروردگار زیبایی ها آرزومندم و امید دارم تا روزهای همگان آسمانی و آسمان خیال انگیزشان تا عرش اعلی نورانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز