خبرگزاری کار ایران

فرماندار گراش:

توسعه بخش کشاورزی نقطه استراتژیک یک جامعه است

کد خبر : ۲۰۵۵۷۳

اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی، گام موثری در جهت سامان دادن و رونق بخشیدن به کشاورزی و توسعه اقتصادی است.

فرماندار گراش در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه با بیان اینکه اطلاعات دقیق کشاورزی زیربنای رشد و پیشرفت کشور را فراهم می‌کند، اظهار داشت: اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی گام موثری در جهت سامان دادن و رونق بخشیدن به کشاورزی و توسعه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گراش، نشست هماهنگی و برنامه ریزی طرح سرشماری عمومی کشاورزی به ریاست اصغر فرودی فرماندار گراش و با حضور بخشداران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای تابعه در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش با بیان اینکه دسترسی دقیق به اطلاعات بخش کشاورزی زمینه برنامه ریزی منسجم را در این بخش فراهم می‌کند، افزود: برای توسعه و رونق بخش کشاورزی و جلوگیری از هزینه‌های غیر ضرور و رفع نیازهای کشاورزان، دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق ضروری است.

اصفر فرودی هر گونه توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را نیازمند جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: آمار و اطلاعات دقیق مبنای توسعه و پیشرفت جامعه است.

وی با بیان اینکه طرح سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار در سراسر کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای اجرای دقیق این طرح در شهرستان گراش اندیشیده شده است و شهرستان آمادگی کامل برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی دارد.

فرماندار گراش اضافه کرد: در سرشماری عمومی کشاورزی، مشخصات کشاورزان، نوع فعالیت، مساحت اراضی، سطح زیر کشت و مقدار تولید سالانه محصولات زراعی، باغی، دامی و گلخانه‌ای جمع آوری و به صورت محرمانه باقی می‌ماند.

فرودی میزان اراضی کشاورزی شهرستان گراش ۱۰ هزار هکتار و تولید محصولات زراعی و دامی سالانه ۶۰ تن عنوان کرد
وی از شروع دوره آموزشی مأموران سرشماری کشاورزی در گراش خبر داد و خواستار همکاری کشاورزان در اجرای این طرح مهم شد.

نماینده دولت در شهرستان گراش توسعه بخش کشاورزی را نقطه استراتژیک یک جامعه عنوان کرد و افزود: پیشرفت بخش کشاورزی و تقویت شاخصه‌های اقتصادی، جامعه را در راهبرد‌ها و گفتگوهای سیاسی در مسیر جدیدی قرار می‌دهد.

فرودی با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از پنجم مهر امسال در شهرستان گراش اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح سرشماری کشاورزی از تاریخ پنجم مهر لغایت ۱۸ آبان، به مدت ۴۰ روز، بصورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی بر همکاری و مساعدت مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران با ماموران سرشماری تاکید کرد.

در این جلسه نحوهٔ اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان گراش مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز