خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هیچگاه نباید فرهنگ و هنر را سیاسی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۳۸

فارس دیار شعر، ادب، فرهنگ، هنر و مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که فرهنگ و هنر نباید به عنوان یک ابزار در اختیار سیاست قرار گیرد تاکید کرد هیچگاه نباید فرهنگ و هنر را سیاسی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسین نوش آبادی که شامگاه چهارشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سخن می‌گفت با تاکید بر این نکته که باید قداست حوزه فرهنگ و هنر در کشور حفظ شود، افزود: در این حوزه نباید به مباحثشخصی و یا حزبی توجه داشت بلکه باید از داشته‌ها به درستی استفاده شود.

وی جهت گیری و انتخاب مدیران را در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر سیاسی دانست و افزود: ممکن است گرایشی وجود داشته باشد ولی ملاک انتخاب مدیر هیچگاه سیاسی نیست.

نوش آبادی تاکید کرد: نباید پای سیاست را به فرهنگ و هنر باز کرد زیرا در حوزه سیاست افراد زیادی فعال هستند اما بخش فرهنگ و هنر غریب است.

وی افزود: فرهنگ و هنر مقوله مقدسی است که نباید آلوده به مباحثسیاسی شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر این نکته که درحوزه فرهنگ و هنر باید از افراط و تفریط، نگاه ولنگارانه و متحجرانه دور بود و به اعتدال توجه داشت، افزود: مدیر حوزه فرهنگ باید منعطف باشد با همگان مشورت و با قاطعیت اقدام کند و هیچگاه گرفتار حاشیه نشود.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای جایگاه والایی در فرهنگ ایران است، گفت: فارس دیار شعر، ادب، فرهنگ، هنر و مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز