خبرگزاری کار ایران

مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛

محکومیت برگزاری دهمین کنفرانس جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل

کد خبر : ۱۹۵۶۱۷

چگونه ممکن است یک رویداد علمی جهانی در حوزه اخلاق زیستی و اخلاق پزشکی که محور اصلی آنها حفظ کرامت انسانی است، در کشور جعلی اسرائیل برگزار شود که کمترین توجه را به شأن و منزلت و کرامت انسانی ندارد و دانایی و شرافت مردمان را مورد تردید جدی و تمسخر قرار داده و لجن مال کرده است و چگونه یک کنفرانس حقوق پزشکی را علمی و قابل اعتماد بدانیم حال آنکه به میزبانی رژیمی برگزار می‌شود که پای بند به هیچ قانون بشری، انسانی و الهی نیست؟!

مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم طی بیانیه ای اقدام به برگزاری دهمین کنفرانس جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا در این بیانیه که یک نسخه از آن به دفتر این خبرگزاری در استان فارس نیز ازسال شده آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

َتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلا تَعَاوَنُوا عَلَى الْأِثْمِ وَالْعُدْوَانِ

بار دیگر نمونه ای از سکوت و حمایت هفتادساله خودباختگان جهان، از جنایات رژیم صهیونیستی در اقدام انجمن جهانی حقوق پزشکی(World Association for Medical Law(WAML))، قلوب پزشکان اخلاق مدار جهان را به درد آورد؛ پزشکانی که همه سعی و تلاششان برای نجات جان انسان و کاهش درد و آلام بشریت است.

انجمن جهانی حقوق پزشکی در شرایط بحران فلسطین و مظلومیت مردم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، در صدد برگزاری دهمین کنفرانس جهانی اخلاق پزشکی در اسرائیل است که چنین بی توجهی یک مجموعه علمی، به احساسات و عواطف جهانی که امروز در جریان نسل کشی مردم بی پناه فلسطین، جریحه دار شده است؛ بی تردید اهانتی به نخبگان علمی جهان، بویژه اندیشمندان حوزه اخلاق پزشکی خواهد بود.

چگونه ممکن است یک رویداد علمی جهانی در حوزه اخلاق زیستی و اخلاق پزشکی که محور اصلی آنها حفظ کرامت انسانی است، در کشور جعلی اسرائیل برگزار گردد! که کمترین توجه را به شأن و منزلت و کرامت انسانی ندارد و دانایی و شرافت مردمان را مورد تردید جدی و تمسخر قرار داده و لجن مال کرده است و چگونه یک کنفرانس حقوق پزشکی را علمی و قابل اعتماد بدانیم حال آنکه به میزبانی رژیمی برگزار می گردد که پای بند به هیچ قانون بشری، انسانی و الهی نیست؟!

مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، به همراه اساتید و پژوهشگران این مرکز، ضمن محکوم کردن و انزجار از جنایت های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی با فریادی بلند از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و از جامعه علمی و بخصوص اندیشمندان و صاحب نظران حوزه اخلاق پزشکی، استدعا دارد؛ موضع خود را در برابر این کنفرانس که رنگ و بوی سیاستی غیرانسانی و غیر اخلاقی از آن دیده می شود؛ شفاف سازند و آگاه باشند که خدای ناکرده، با پژوهش های علمی خود آن را تایید نکنند چرا که محصول تمامی پژوهش های اخلاق پزشکی، اعتلای اخلاق مداری در جهان و احترام به ارزش والای انسان است.

امروز توقع از جامعه علمی اخلاق پزشکی در سطح بین المللی، نشان دادن آموخته های خود در عمل است و آنچه در شرایط فعلی میان اسرائیل و فلسطین می گذرد؛ نقض تمامی اصول و مبانی اخلاق است، لذا مخالفت با این حرکت به ظاهر علمی، همراهی و موافقت با اخلاق در رفتار اجتماعی و مناسبات جهانی خواهد بود.

این عدم همراهی جهانی با دهمین کنفرانس اخلاق زیستی و اخلاق پزشکی به میزبانی اسرائیل جنایتکار کم هزینه ترین وسیله برای دفاع از پر هزینه ترین مظلومیت عصر ماست؛ تا بلکه این رژیم سفاک را از جنایات بیشتر باز داریم. انشاءالله

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز